A Facebook teheti sikeressé a magyar flörtapplikációt

telefon szerelem párkeresés
Young man listening to music by the river in Berlin
Vágólapra másolva!
A virtuális társkeresőkhöz szokott fiatalokat a valós élethelyzetekben is közelebb hozzák egymáshoz, ezzel a céllal fejlesztik magyar egyetemisták a Pryme-ot, ami egy Androidra és iOS-re konfigurált mobil alkalmazás.
Vágólapra másolva!

„Keresem a lányt, aki szombaton kettőkor kék nadrágban és fehér pólóban karórát vásárolt a plázában. Ha én is szimpatikus vagyok neked, hívj fel.” Hónapokig terjengtek az ehhez hasonló posztokat a közösségi médiában. Ez a facebookos trend is jó példa arra, hogy bizonytalanok a fiatalok, és mire összeszednék a bátorságukat, hogy odalépjenek a kiszemelthez, azt addigra már beszippantotta a város forgataga. Ha a magyar egyetemista, Ecsenyi Áron, Szabó Péter és Ale Dávid startupja siker lesz, akkor ez többé nem fordulhat elő.

Akinek nincs bátorsága odalépni, az küldjön egy kacsintást Forrás: Photononstop/Deseo

A kipattanó szikra

„Az ötlet egy kudarc után pattant ki az egyik barátom fejéből. Elgondolkodott azon, hogy a városi nyüzsgés mennyire megnehezíti az ismerkedést, és azt mondta kellene valami, amivel megtudhatnánk, hogy kinek vagyunk szimpatikusak. Ekkor gondoltunk arra, hogy kellene egy ilyen mobil alkalmazás” – avatott be Ecsenyi Áron. Elképzeléseik szerint az app használói bármikor kideríthetik 22 méteres távolságon belül, hogy azzal a vonzó idegennel kölcsönös-e a szimpátia. Ehhez elég egy kacsintást küldeni az alkalmazáson keresztül.

Jöhet a megvalósítás

Az ötletgazdák elmondása szerint a fiatalok nagy lelkesedéssel és érdeklődéssel várják az applikációt, a megvalósítás viszont bonyolultabb, mint gondolták. „Nemrég kifejlesztették azt az algoritmust, amely kiszűri a helyzet-meghatározást befolyásoló zajokat, de nem specifikálták. Ezért nekünk kell írni specifikációt a beltéri lokalizációra, ehhez viszont szükségünk lenne egy programozóra. De mivel diákok vagyunk, és nem tudnánk kifizetni a szakembert, gyorsan összedobtam egy indiegogo-kampányt azt remélve, hogy egy kevés pénz gyűjtéséhez nem kell nagy felhajtás. Elszúrtam, kellett volna a nagy felhajtás” – magyarázza Ecsernyi Áron. Tehát most itt megállt a fejlesztés.

Siker is lehetne

A fiataloknak az a céljuk, hogy az alkalmazás integrálódjon a Facebook Messengerbe. Van is erre esély, mert a Facebook fejlesztői oldalán ez a lehetőség megpályázható. Ha sikerülne, akkor a Messenger külső fejlesztőjévé válnának a fiatalok, és azonnal 600 millió felhasználót érnének el.

"Azt javaslatom a fiataloknak, ha bármilyen ötletük van, nézzék meg, mennyire egyedi a világon, majd ha erről megbizonyosodtak, azonnal indítsák el az Indiegogón és a startup közösségek oldalain. Nem érdemes várni" – összegzi tapasztalatait Ecsenyi Áron.