A kampányban a hivatal több téma bemutatásával ad tanácsokat mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozóknak, milyen szempontokat mérlegeljenek, mielőtt döntenek egy ajánlattal kapcsolatban. A versenyhatóság első ilyen figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra reagálnak.
A versenyhivatal egyik friss fogása egy olyan cég, amely szaklistában megjelenést kínált a kkv-knak. A hivatal megállapította, hogy a Telefonkönyv Magyarország Kft. megtévesztő reklámozási gyakorlatot folytatott azzal, hogy számlalevélnek látszó dokumentumot küldött a vállalkozásoknak. A jogsértésért 4 755 600 forint bírságot szabott ki a GVH, egyúttal eltiltotta a kft-t a jogsértő magatartástól.
A hivatal döntése szerint a Telefonkönyv Magyarország Kft.
A GVH az elmúlt évben több versenyfelügyeleti eljárást is indított a kkv-k, illetve egyéni vállalkozók által jelzett, számlalevélnek tűnő, megtévesztő ajánlatok miatt. Bár a nagyobb fokú tudatosságot vár a vállalkozásoktól, a társadalmi szervezetektől, illetve valamely szakmai kör tagjaitól (üzletfelek), mint a laikus fogyasztóktól, az üzletfelek is félrevezethetők.
A versenyhivatal hangsúlyozza az üzletfelek tudatosságának fontosságát, és javasolja, hogy a vállalkozás képviselője
Basa Andrea szóvivő elmondta, a vállalkozásokat leginkább érintő, pro forma, illetve fiktív számlalevelek azzal tesznek kárt a hiszékeny kkv-kban, hogy a szerződési feltételek közt egészen apró betűkkel szerepel az elfogadással együtt járó elkötelezettség. Ezek elfogadása természetesen egyáltalán nem áll szándékukban. „Ilyenkor vagy hosszadalmas eljárás kezdődik, vagy csalódottan elfogadják, hogy átvágták őket – mondja a szóvivő. – A versenyhivatal tevékenységének egyik pillére a versenykultúra fejlesztése, az edukáció, fontosnak tartjuk újra meg újra felvértezni a fogyasztókat és a vállalkozókat egyaránt a megtévesztésekkel szemben. Úgy látszik, még mindig időszerű erről beszélni, ezt célozza a Gondolja Végig Higgadtan kampányunk is.”