A fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint számos hiányosság mutatkozik még az online értékesítés területén. Kereskedői oldalról, illetve a fogyasztói tudatosság terén is van még hová fejlődni. Ennek előmozdítása érdekében a hatóság uniós támogatás segítségével létrehozta a Mintawebáruházat.
A Mintawebáruház egy kereskedelmi célokat nem szolgáló, oktatási, tájékoztatási célú honlap, amely szemléletesen mutatja be az online kereskedelemmel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. A honlap a fogyasztókat és
a vállalkozásokat is segíti az online kereskedelemmel kapcsolatos ismeretek gyakorlati megértésében, elsajátításában
- írja közleményében a hatóság. A honlapon a felhasználóknak lehetőségük van lépésről lépésre kipróbálni a rendelés folyamatát. A portál már elérhető.
A Mintawebáruházon minden információ megtalálható, amit egy igazi webáruháznak is tartalmaznia kell. "Az általános szerződéseknek is sok mindennek kell megfelelnie, és gyakran előfordul, hogy véletlenül fontos részletek is kimaradnak" - választolta az Origónak a hatóság sajtómunkatársa. Hozzátette: leggyakrabban az elállási joggal kapcsolatos problémák miatt fordulnak a fogyasztóvédelemhez. Sokan még mindig nem tudják, hogy a
webáruházból rendelt termék esetén a fogyasztó 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól.
Ezalól kivételt képeznek az élelmiszerek, romlandó, higiéniás, és egyedi igényekre gyártott termékek. Tehát az elállási jogot nem lehet feltételekhez kötni, a vásárló visszaküldheti a terméket, és kizárólag a termék visszautalási költségét kell állnia.