Románia hazánk harmadik legnagyobb felvevőpiaca, illetve nyolcadik legfontosabb kereskedelmi partnere. Jelenleg csaknem 12 000 magyar, legalább résztulajdonú vállalkozást tartanak nyílván az országban. A magyar-román gazdasági kapcsolatok a földrajzi és kulturális közelségből fakadóan szorosak - áll a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közleményében.
A Romániába irányuló magyar export tekintetében kiemelt ágazat az élelmiszeripar, a gépipar és a környezetvédelem. Emellett
sikeres együttműködések kialakítására van lehetőség az infrastruktúra-fejlesztés, illetve az innovatív technológiák és az agrárinformatika területén.
Utóbbi szegmensben a világszínvonalú magyar szakértelem a román termelők számára a hatékonyság és a nemzetközi versenyképesség növekedését eredményezheti.
Az üzleti fórumon több mint 40 magyar és romániai cég vett részt, amelyek a legkülönbözőbb iparágakat képviselték, köztük az építőipart, a gépipart, az infokommunikációt, a környezetvédelmet, illetve a megújuló energia területén tevékenykedő vállalkozások is jelen voltak és folytattak kétoldalú üzleti tárgyalásokat.
„Románia hagyományosan kiemelkedő kereskedelmi partnerünk, a magyar export tekintetében évről-évre egyike a legfontosabb piacainknak.
Az ország magyarlakta régióiban a hazai kis- és középvállalkozások könnyebben építenek ki üzleti kapcsolatokat"
- fogalmazott Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.