Az Amerikai Tömegközlekedési Társaság (American Public Transportation Association) közlekedési szakemberekkel és utasokkal készített mélyinterjúkat. Az Egyesült Államokban 4500 fő részvételével zajlott, a napokban publikált kutatás megerősíti: minél többen használnak közösségi alapon szerveződő utazásmegosztó szolgáltatásokat, annál többen használják a tömegközlekedést. Ezek az egyének kevesebbet vezetnek, többet gyalogolnak, és ezáltal nagy összegeket spórolnak meg.
A tanulmány azt is megállapítja, hogy akik tömegközlekedéssel együtt használják az utazásmegosztást, gyakrabban mondanak le a saját autóról. Az Uberrel kapcsolatban a kutatás arra jutott, hogy azáltal, hogy az autó ott veszi fel az utast, ahol a tömegközlekedés leteszi, az utasok a saját autó előnyeit élvezhetik költségek és egyéb terhek nélkül.
Az Uberhez hasonló applikációk nem helyettesítik, hanem kibővítik a tömegközlekedési rendszerek használatát. Az utasok például általában leggyakrabban este 10 és hajnali 4 óra között használják az Ubert, akkor, amikor a tömegközlekedés kevésbé gyakran vagy egyáltalán nem elérhető. A közösségi kocsizás ideális azoknak a kései ingázóknak is, akik nem szokványos munkaidőben dolgoznak, továbbá jó alternatíva azoknak, akik alkoholt fogyasztanak, de nem szeretnének lemondani az autózásról.
Az utazásmegosztó technológiák segítségével a mozgáskorlátozottak lehetőséget kapnak a háztól-házig szállításra, így tehát kényelmesebben, gyorsabban és kevésbé költségesen a tudnak közlekedni.
A kutatás megerősíti, hogy a tömegközlekedés és az utazásmegosztás két, egymást jól kiegészítő lehetőség. Ráadásul mindkettőnek hasonlóak a céljai: a minél kevesebb zsúfolt és légszennyezett város. Azokkal a 2015 őszén publikált adatokkal is egybevág, amelyek szerint az Uber Budapesten is a tömegközlekedés kiegészítője. A budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik. Ez különösen olyan távolabbi városrészek esetében hasznos, ahonnan kifejezetten nehéz – vagy csak több átszállással lehetséges – a bejutás autó nélkül a központi kerületekbe. Mindez azt jelzi, hogy az Uber Budapesten is hatékonyabbá teszi a közösségi közlekedést.