A Szilícium-völgy harmadik évadában a képzeletbeli startup, a Pied Piper egy merész fordulattal szintet lép az adattömörítésben. Hogy hitelesebb legyen az értékesítésről szóló szál, összefogtak egy startuppal, amelyik tényleg ilyen hardverrel foglalkozik. Csakhogy
nem a televízió csapata, hanem a vállalkozás kezdeményezte
az együttműködést.
Ezt akár új üzleti modellnek is lehet tekinteni, méghozzá win-win szituációban.
A tévés termék hitelesebb és élethűbb lesz, a cégnek ölébe hull a promóció.
Budnik, a cégvezető ugyan az első telefon után kételkedni kezdett – ez vagy nagyon bejön, vagy kirúgják –, de hat hónap együttműködés után mindkét fél leszögezhette, minden jól sült el. A Pied Piper szerverapplikációs terméklogója egy az egyben a Simplivityé, csak utóbbi kék, előbbi sötét türkizzöld. De a tévés stáb még a képzeletbeli főhadiszállás dizájnjában is merített ihletet a háromdimenziós modellből. Alaposan megvizsgálták és feljegyezték, hogy néznek ki az alkoholosfilces fehér táblák,
a rendetlenség a fejlesztők asztalán, milyen szlengben beszélnek
– sőt még cameókban is szerepeltetik a lelkes mérnököket.
Az első rész előtt mindkét fél kölcsönösen lezsenizte egymást. A vicces részletekről a blogjukon olvashatunk hosszú beszámolót.