Okosszemüveg megy Berlinbe

Travis Kalanick, Uber, közösségi sofőrszolgálat
Travis Kalanick, az Uber alapítója
Vágólapra másolva!
Az UberPITCH  Európa 21 országban és 37 városban két héten keresztül adott lehetőséget startupoknak, hogy egy Uber autóban prezentálják üzleti ötletüket az adott régió kiválasztott tanácsadóiból és vállalatvezetőiből álló zsűri előtt. Így közel négyezer ötlet mutatkozott be Európa-szerte.
Vágólapra másolva!

Június 1-jén a magyar startupperek olyan Uber kocsit rendelhettek , amelyben Heal Edina, a Google Magyarország vezetője, Siklósi Zoltán, az Invescom vezetője, valamint Kassai Ákos, az IQB alapító-vezetője hallgatta meg az ötletüket.

Budapesten a bírák az EVA (Extended Visual Assistant) csapatát választották az első helyezettnek. Az EVA vakok és gyengénlátók számára készült, mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveg. A készülék mesterséges intelligencia segítségével ismeri fel a környező tárgyakat, szövegeket és egyéb jelzéseket, és viselőjével élőszóban ismerteti azokat.

Imre Krisztián, az EVA vezérigazgatója elmondta, pillanatnyilag

a legfontosabb céljuk a prototípus befejezése.

Ez volt az első versenyük, mint említette, ezen is leginkább kíváncsiságból indultak el, hiszen a terméket még ki kell dolgozni, mielőtt a piacra lépnek. „Ezért örülünk különösen a magyarországi első helyezésnek, mert miután

most úgy tűnik, hogy a technológiai startupszcéna is értékeli erőfeszítéseinket” – mondta.

Az UberPITCH akcióhoz Európa szerte vezető kockázati tőke befektetőcégek is csatlakoztak, mint például az EQ T Ventures és az Atomico. A két legjobb európai ötlet lehetőséget kap arra, hogy

Berlinben mutassa be üzleti ötletét Travis Kalanick, az Uber alapítója előtt,

akivel együtt dolgozhatják ki saját üzleti stratégiájukat.

Travis Kalanick, az Uber alapítója Forrás: Chris Ratcliffe/Bloomberg