Több mint 41 ezer szavazat érkezett október első hetéig arra, hogy milyen üzletet, szolgáltatást látnának szívesen az otthonukhoz közel. A K&H: üzletet ide! program keretében ugyanis egy interaktív, online térképen bárki bejelölheti, hogy hol és pontosan milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol a leginkább.
Az országos összesített adatok szerint a sláger a vegyesbolt:
több mint 7800 szavazat érkezett a vegyesboltra.
Ez annyiban nem meglepő, hogy hivatalos adatok szerint ötéves távlatban az élelmiszer vegyesüzletek és élelmiszer-szaküzletek, valamint az áruházak száma csökkent. 2011-ben még több mint 44 ezer volt az országban, tavaly azonban már csak alig több mint 42 ezer volt belőlük.
A második legnépszerűbb üzlet a szavazatok alapján a pékség lett:
több mint 5 ezren hiányolnak pékséget az országból.
A pékség mögött - a harmadik helyen - a fitneszterem áll. Negyedikként helyezettként pedig a bankautomaták futottak be.
Üzletet ide!
A K&H: üzletet ide! program egy, külföldön már bevált koncepció alapján igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. A kezdeményezés lényege, hogy egy online interaktív térképen bárki bejelölheti, milyen üzlet vagy szolgáltatás hiányzik neki. Ezzel leképezhetőek a lakossági igények és egy-egy mikroközösség saját maga alakíthatja a környékbeli kínálatot. A program másik pillére, hogy iránytűt ad a vállalkozások kezébe, hiszen megmutatja, mire is van igény egy-egy térségben, városban.A K&H: üzletet ide! saját felméréséből az látszik, hogy van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek
44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban,
és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást.
Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a program jóval felülmúlta a várakozásokat. A oldalnak eddig közel
218 ezer látogatója volt, ami majdnem az ötszöröse a tervezett számnak,
és több mint 41 ezer szavazat érkezett arra, hogy hol és milyen üzletet látnának szívesen az emberek. A K&H bízik abban, hogy a programnak köszönhetően a kis-és középvállalkozások inspirációt kapnak üzletük fejlesztéséhez.