Vállalkozna? Mutatjuk, hol és mibe érdemes belefogni

pénztárgép, átállás, vegyesbolt, bezárás, Eri néni kamrája, Dob utca
Vágólapra másolva!
A legtöbben vegyesboltot szeretnének a lakóhelyük közelében látni - derül ki a K&H: üzletet ide! programjának részeredményeiből. Népszerű még a pékség, a fitneszterem is. A K&H programjának keretében ugyanis bárki megjelölheti egy interaktív térképes felületen, hogy milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol leginkább a környezetében, így pedig közvetlenül is alakíthatja lakókörnyezete sorsát. A pénzintézet abban bízik, hogy a hazai kis- és közepes vállalkozások inspirációt és támogatást kapnak vállalkozásuk továbbfejlesztéséhez.
Vágólapra másolva!

Több mint 41 ezer szavazat érkezett október első hetéig arra, hogy milyen üzletet, szolgáltatást látnának szívesen az otthonukhoz közel. A K&H: üzletet ide! program keretében ugyanis egy interaktív, online térképen bárki bejelölheti, hogy hol és pontosan milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol a leginkább.

Az országos összesített adatok szerint a sláger a vegyesbolt:

több mint 7800 szavazat érkezett a vegyesboltra.

Ez annyiban nem meglepő, hogy hivatalos adatok szerint ötéves távlatban az élelmiszer vegyesüzletek és élelmiszer-szaküzletek, valamint az áruházak száma csökkent. 2011-ben még több mint 44 ezer volt az országban, tavaly azonban már csak alig több mint 42 ezer volt belőlük.

Van, aki többet fizetni is hajlandó, de ne kelljen messze menni vásárolni Fotó: Pályi Zsófia - Origo

A második legnépszerűbb üzlet a szavazatok alapján a pékség lett:

több mint 5 ezren hiányolnak pékséget az országból.

A pékség mögött - a harmadik helyen - a fitneszterem áll. Negyedikként helyezettként pedig a bankautomaták futottak be.

Üzletet ide!

A K&H: üzletet ide! program egy, külföldön már bevált koncepció alapján igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. A kezdeményezés lényege, hogy egy online interaktív térképen bárki bejelölheti, milyen üzlet vagy szolgáltatás hiányzik neki. Ezzel leképezhetőek a lakossági igények és egy-egy mikroközösség saját maga alakíthatja a környékbeli kínálatot. A program másik pillére, hogy iránytűt ad a vállalkozások kezébe, hiszen megmutatja, mire is van igény egy-egy térségben, városban.

A K&H: üzletet ide! saját felméréséből az látszik, hogy van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek

44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban,

és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást.

Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a program jóval felülmúlta a várakozásokat. A oldalnak eddig közel

218 ezer látogatója volt, ami majdnem az ötszöröse a tervezett számnak,

és több mint 41 ezer szavazat érkezett arra, hogy hol és milyen üzletet látnának szívesen az emberek. A K&H bízik abban, hogy a programnak köszönhetően a kis-és középvállalkozások inspirációt kapnak üzletük fejlesztéséhez.