Az e-mailnek hosszú távú kapcsolatot kell építenie

kézfogás kézrázás
Bizalom nélkül nincs üzlet
Vágólapra másolva!
Még mindig nagyon költséghatékony eszköz a marketingben, használja okosan.
Vágólapra másolva!

Havonta több mint 400 promóciós e-mail esik be a címünkre. Ha azt akarja, hogy a potenciális ügyfeleinek vagy meglévő vásárlóinak szánt információ ne kallódjon el, meg kell találnia a módját, hogy az üzenetei kitűnjenek ebből az óriási tömegből – írja az Entrepreneur.

Ezer szónál többet

Sokat segít ilyenkor a kép, az viszont nehézség, hogy legalább minden ötödik vásárló mobilon olvassa a hírlevelét. Ha a kép nem jelenik meg, sanszos, hogy az e-mail a spamdossziéban végzi. Onnan pedig nehéz visszakapaszkodni a fontos levelek közé. A utah-i egyetem egy nonprofit szervezete, a webAIM szerint, ha az ATL (above the line) kategóriába tartozó címkékkel látjuk el az e-mailben csatolt képet, nagyobb az esély van arra, hogy elkerülje a spammappát.

Csakis a célcsoportra

Felejtse el, hogy a kampánnyal szerez több vevőt, ez nem az az eszköz. Minden egyes e-mailkampány után vegye a fáradságot, vizsgálja meg, hányan és kik nyitották meg a leveleket, milyen napszakban, milyen cím működött, és ezeket elemezze ki. Ha így csoportokra osztja a címzettjeit, személyre szabottan tudja megcélozni őket a következő alkalommal.

Senki nem szereti, ha tömegben szólítják meg,

de mindenki odafigyel, ha olyasmit hall, ami neki fontos. Részletes elemzéssel megtalálja a termékére leginkább kíváncsi vásárlókat, azaz a valódi célcsoportot.

Ne adjon plusz feladatot

Ha megtalálta, kinek mit érdemes kínálnia, figyeljen oda, hogy az online vásárlás a lehető legsimábban történjen. Tiszta, érthető üzenet, remek ajánlatt, előre bekészített promóciós kód, hogy ne az ügyfelének kelljen visszafelé keresgélnie,

akadálymentes út a kasszáig,

nem számít, hogy asztali gépen, tableten vagy telefonon – ez a legkevesebb, amit megtehet azokért, akikből az üzlete él.

Minden e-mail virtuális kézfogás Forrás: PhotoAlto/Sigrid Olsson

Ez nem egyéjszakás kapcsolat

Ideális esetben a kampányai egymásra építenek. Fárasztó is, felületességről is tanúskodik, ha minden alkalommal elölről kezdi. Elemezze, melyik vásárlója hogyan reagált az előzőre.

Ha nem tudta elérni, hogy kattintsanak az e-mailjére, akármilyen zsebbarát árakkal sem lesz konverzió,

kár erőltetni. Azokat azonban, akik már bizalmat fektettek az üzletébe, ne hagyja cserben. Építsen szórakoztató és tartalmas sorozatot az e-mailkampányaiból.