Számos remek dalt tett már tönkre a tévé

Vágólapra másolva!
Vannak remek számok, amiket annyira elkoptatott a média, annyiszor hallottuk különféle filmekben, sorozatokban, hogy már az első taktus után unjuk, ilyen a The Sound of Silence, vagy a most elhunyt Leonard Cohentől a Hallelujah. Arról nem is beszélve, hogy ezekből a számokból nem egy borzasztó feldolgozás született, ami szintén tönkreteheti a dalt, ilyenekből is bemutatunk párat.
Vágólapra másolva!

A DigitalSpy szerzője, Tom Eames összeszedett 15 dalt, amelyet tönkretett a tévé, olyan sokat használták különféle sorozatokban, hogy ezzel el is koptatták.

A legnyilvánvalóbb példa Leonard Cohen Hallelujah-ja, amelyre maga a mester is azt mondta, hogy

Jeff Buckely csinált hozzá egy remek feldolgozást – sokan inkább ezt ismerik, mint az eredetit –, a dal körüli őrület azonban Alexandra Burke X-factoros feldolgozásával szabadult el igazán: akkortájt a csapból is ez folyt, a műsor hazai verziójában Takács Nikolas állt vele színpadra (először, mert azóta még vagy hárman).

Hallhattuk többek között a Vészhelyzet-ben, az NCIS-ben, a Doktor House-ban és Az elnök emberei-ben, A narancsvidék-ben pedig Marissa és Ryan dala volt.

A Grace klinika alkotói a Snow Patrolt szerethetik nagyon, kilenc epizódban használták eddig a zenekar nyolc dalát, a Chasing Cars-t kétszer is hallhattuk már a sorozatban, egyszer Jeffrey Dean Morgan karakterének a halálakor:

Ez a dal is hangzott már el X-Factor-ban, Britain’s Got Talent-ben, de például a Tuti gimi, a Döglött akták, a Gavin & Stacey is felhasználta a sorozatok közül. Ha ennyire nem is, de népszerű az együttes Run című száma is, azt többek között a Bates Motel-ben és a Ments meg!-ben hallhattuk, míg az Open Your Eyes a Vészhelyzet-ben és a 4400-ban szólalt meg.

A Journey-től a Don’t Stop Believin’-t a briteken kívül kevesen ismerhették, mielőtt a Maffiózók felhasználta a sokat vitatott fináléban – Tony Soprano ezt a dalt választotta a zenegépből az étteremben, ahol a sorozat utolsó jelenete játszódik:

Azóta hallottuk már a számot a Glee-ben is, az a feldolgozás szintén slágerlistás lett, de például a Family Guy, a Döglött akták és a Dokik készítői is használták.

Előfordul olyan is, hogy egy dalt annyira jól eltalálnak egy jelenethez, hogy utána már nem tudjuk úgy meghallgatni, hogy ne jöjjenek elő a fejünkben a hozzá társított képek – ami, valljuk be, egy idő után elég idegesítő. Így van ez Sia Breathe Me című számával is, amelyet a Sírhant művek legvégén vetettek be, ez alatt mutatták be, hogy ki miként halt meg a szereplők közül:

Készülnek aztán borzasztó feldolgozások is, a Bűbájos boszorkák például igencsak tönkrevágta a The Smiths egyébként remek számát, a How Soon Is Now?-t. A sorozat főcíméhez nem az eredetit használták, hanem a Love Split Love feldolgozását, amelyben Morrissey egyedi hangszíne helyett egy tucathangot kapunk: