Marketing: kép a lelke mindennek

Ezo, Indigók, kristályok, szivárványok
Részletgazdagság, vizuális gyönyör, és többet mond ezer szónál
Vágólapra másolva!
A marketingesek már a közösségi média hőskorában megtapasztalták, hogy a fotóhoz kapcsolódó posztok tarolnak a csak szöveges státuszokhoz képest, még akkor is, amikor az utóbbi érdekesebb. Pedig ebben az időben az organikus eléréssel sokminden ingyen volt, amiért ma ugyanúgy csengetni kell, mint egy tévés vagy rádiószpotért. De mit tegyünk, hogy egy kép tényleg üssön és forgalmat csináljon?
Vágólapra másolva!

Két dolog elengedhetetlen a sikerhez, írja az Entrepreneur. Meg kell találni az igazán feltűnő és beszédes képet, majd testre kell szabni.

Hol találjuk őket?

A legfontosabb, hogy a kép a márka történetéről meséljen. Ha – optimista verzióban amíg – nincs vonatkozó saját márkafotó, ezek a legdrágább, legmenőbb stockoldalak:

Az itt található fotókért pedig fizetni sem kell:

A személyességről

Most pedig néhány szót arról, hogyan érdemes testre, pontosabban az aktualitásra szabni a képet.

A vízjel nagyon hasznos. Ha, és általában ez a cél, a poszt elindul virálisan, vezessen el a márkáig. Magát a képet módosíthatja a téma igényeihez mérten azzal, hogy kiemel egy részletet (zoom), hogy több képből vág össze egyet (kollázs), és elhelyezhet rajta fontos idézetet, esetleg a célnak megfelelő marketingüzenetet. Ekkor azonban figyeljen arra, hogy a kép legfeljebb ötödét foglalják el a szavak.

Ha ehhez applikációt venne igénybe, a cikk ezeket ajánlja telefonon:

  • Adobe Spark Post
  • Typorama
  • Wordswag

Asztali gépen ügyesebben boldogul ezzel a két applikációval:

  • Canva
  • PicMonkey
Részletgazdagság, vizuális gyönyör, és az ezeréves igazság: többet mond ezer szónál Forrás: Thinkstock

Mint mindenbe, ebbe is bele kell tanulni. Ne kísérletezzen élesben, kezdje semleges és nem aktuális fotókkal. Ha rászánja az időt, kitapasztalja, melyik appnak mi az előnye és a hátránya. Ettől csak felkészültebb lesz. És játéknak is nagyon szórakoztató.