Ragadós a Wizz Air példája

United Airlines Boeing 767
Képünk illusztráció
Vágólapra másolva!
A United Airlines is pénzt szed a nagy kézipoggyászért.
Vágólapra másolva!

Az amerikai United Airlines, amely a világ egyik legnagyobb légitársasága azt tervezi, hogy a jövőben díjat szed azért, ha valaki a fedélzeti csomagtároló rekeszeket akarja használni. A tavaly 139 millió utast szállító cég jövőre bevezeti a „basic economy" tarifát, amellyel csupán egy kisméretű, legfeljebb 23cm x 25cm x 43cm-es kézipoggyászt lehet felvinni a fedélzetre, és

azt is csak az ülés alá lehet elhelyezni.

Ezért a díjért ráadásul csak az indulás napján kap kiosztott ülőhelyet az utas, így lehetséges, hogy az egy jegyen szereplők nem egymás mellett utaznak.

Képünk illusztráció Forrás: Flickr/Aero Icarus

A United szerint a lépés nem jelent új díjat, hiszen akik a felső csomagtárolóba akarják helyezni bőröndjüket, megtehetik a standard economy jeggyel.

Az új tarifa azonban nem sokkal lesz olcsóbb ennél,

csak több megkötést tartalmaz. Mivel a légitársaság 1 milliárd dolláros bevételt remél az intézkedéstől 2020-ig, a standard economy jegyár valószínűleg emelkedni fog – írja a Telegraph.

A Wizz Air az úttörő

A lap felhívja a figyelmet, hogy nem a United az első, amely díjat számol fel a nagyobb kézipoggyászért. A Wizz Airnél 2012-ben vezették ezt be, igaz, ott az ingyenesen felvihető, legfeljebb 25cm x 32cm x 42cm méretű csomagokat a felső tároló rekeszben is el lehet helyezni, ha van rá hely. A Wizz Airnél ráadásul – eltérően a United terveitől – az ingyenes ülőhelykiosztás már a foglaláskor megtörténik, így az egy foglaláson lévők jó eséllyel egymás mellé kapnak helyet.