Az alapító tulajdonosok közül Tibor Dávid a jövőben az igazgatóság elnökeként, Ács Balázs alelnökként vesz részt a munkában. A vezérigazgatói posztot Piry László veszi át, aki korábban a TVK kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, a Mol kiskereskedelmi ügyvezető igazgatója volt, de dolgozott az Unilevernél és a Dow Chemicals-nél is – jelentette be Tibor Dávid.
A menedzsment struktúra átalakításával, illetve a cégvezetés megerősítésével párhuzamosan a cég szerkezetét is átalakítják. A lassan 20 éves, kis építőanyaggyártóból, tőzsdei társasággá fejlődött vállalatnál a cél a dinamikus fejlődés beindítása.
A cég működéséről szólva az eseményen még elnök-vezérigazgatóként tájékoztató alapító elmondta, hogy a Masterplast 2015-2020 közötti időszakra meghatározott stratégiájának megvalósításában a tervek szerint halad.
A társaság megkezdte a kiemelt fontosságú üvegszövet-háló esetében a kereskedelmi termékek lecserélését saját gyártású termékekre.
A folyamat eredményeként a csoport 2016 harmadik negyedévében a legnagyobb európai uniós piacokon már kizárólag saját gyártású termékeket értékesített.
Az átállás átmeneti visszaesést okozott a bevételben, azonban a szabadkai üzem kapacitásának folyamatos bővülésével a helyzet változik. A tervek szerint 2017 első félévének végére teljesen lezárul az átállás, ettől az időponttól ismét gyors növekedésre számítanak a társaságnál.
A cég az idén várhatóan 80 millió eurós bevétel mellett 4,8 millió eurós EBITDA (adó és amortizáció levonása előtti) eredményt ér majd el, a cég adózás utáni eredménye 2,3 millió euró lehet. A vállalat kitart eddigi osztalékpolitikája mellett,
az osztalék mértéke az előző évinek felelhet meg
– közölte a cégvezető, jelezve természetesen, hogy erről majd a tavaszi közgyűlésnek kell döntenie.
A társaságnál jövőre már egyértelműen növekedéssel számolnak, amiben a szabadkai üzem kulcsszerepet játszik. A 8,4 millió eurós beruházással megvalósult létesítmény 2018-ban éri el teljes kapacitását, ekkor évente 70 millió négyzetméternyi üvegszövet-háló előállítására lesz képes a vajdasági gyár. Ez a mennyiség több mint 700 kamiont megtölt, ami a teljes magyarországi felhasználás közel négyszeresének felel meg.
Jelenleg úgy tűnik, hogy a külső tényezők is segítik majd a Masterplast dinamikus fejlődését. A 2017-2020-as időszakban az egész régióban bővülés várható az építőiparban, miközben a stratégiai fontosságú magyar piacon a kormányzati ösztönzők hatására a térség átlagát is meghaladó, erőteljes növekedéssel lehet számolni.
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 10 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat 2015-ös árbevétele 84 millió euró volt.