Januártól jön a kötelező e-ügyintézés a cégek számára

kormányablak
Szekszárd, 2011. január 3. Egy ügyfél érdeklődik a Tolna Megyei Kormányhivatal új ügyfélszolgálati irodájában, Szekszárdon. 2011. január 3-án huszonkilenc helyszínen nyílt az országban kormányablak. Az integrált ügyfélszolgálati irodákban 29 ügykört lehet intézni: többek között ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni. MTI Fotó: Kiss Dániel
Vágólapra másolva!
A hazai e-ügyintézés új, kibővült felületet kap január 2-ától a cégek és az állampolgárok számára, előbbiek számára kötelező lesz azt használni. Az e-ügyintézés lehetőségét egyebek mellett az államigazgatási szervezeteknek, önkormányzatoknak, bíróságoknak, közüzemi szolgáltatóknak kell biztosítaniuk.
Vágólapra másolva!

Az érintett intézményeknél az ügyek többségét elektronikusan is el lehet majd intézni. Minden olyan ügyet lehet majd elektronikusan intézni, amelynél jogszabály nem írja elő a személyes megjelenést, sőt a cégek ügyeinél kötelező lesz a teljes körű elektronikus ügyintézés.

Illusztráció Forrás: MTI/Kiss Dániel

Az új ügyintézési felületre elsőként csak ügyfélkapus azonosítással, a jövőben azonban többféle azonosítási móddal, így eSzemélyivel, telefonos azonosítási kóddal lehet majd belépni a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. közleménye szerint.

Az állami elektronikus ügyintézési szolgáltatók körébe államigazgatási szervek, helyi önkormányzatok, a törvény vagy kormányrendelet által közigazgatási hatósági jogkör gyakorlására feljogosított egyéb jogalanyok, az Országos Bírósági Hivatal és a bíróságok, valamint az alapvető jogok biztosa, az ügyészség, a közjegyzők és a bírósági végrehajtók, továbbá a közüzemi és egyéb szolgáltatók tartoznak.