A kkv-k nem lesznek a szállítmányozási piac ászai

kamionok állnak a Waberer's logisztikai és szállítmányozási cég budapesti telephelyén
Vágólapra másolva!
A hazai árukereskedelem étéke 2017-ben éves szinten várhatóan 3,8 százalékkal lesz több a tavalyi eredménynél. Az import várhatóan 4,4 százalékkal, az export pedig 3,2 százalékkal bővül majd, a szállításban marad a közúti szállítás dominanciája, ahol a piac néhány szereplő kezében összpontosul.
Vágólapra másolva!

A szektor számára a legnagyobb kihívást a régiós szinten egyik legmagasabb üzemanyagköltség, illetve az egyre jelentősebb munkaerőhiány jelenti a következő időszakban az Euler Hermes legújabb, szállítmányozási piacot vizsgáló elemzése alapján.

A szállítmányozásban érintett magyar vállalatok 90 százaléka nem csak belföldi szállítással foglalkozik, kifejezetten erős a piaci koncentráció, és a közeljövőben nem várható, hogy a közúti árufuvarozás dominanciája jelentősen csökkenne.

Kamionok állnak a Waberer's logisztikai és szállítmányozási cég budapesti telephelyén Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

Igaz ugyan, hogy az elkövetkező öt év során jelentős vasúti infrastruktúra beruházások várhatóak, azonban a jelenlegi, közel 76 százalékos részesedéséből a közúti fuvarozás még így is csak pár százalékot fog veszíteni a hitelbiztosító elemzése szerint.

A szektorban tevékenykedő kkv-k kilátásai kedvezőtlenek: készpénzállományuk és hitellehetőségeik is korlátozottabbak, erősebb a kitettségük a munkaerőhiánnyal kapcsolatban, és járműveik lízingszerződései is többnyire kedvezőtlenebbek a nagyobb szereplőkhöz viszonyítva.