Kulcsfontosságú szakasz a munkavállaló cégbe illesztése, angol szaknyelvben az „onboarding" folyamata"
– mondja Bakos Réka, az Aon Hewitt vezető tanácsadója, mert ez ugyancsak kritikus eleme a munkavállalói élménynek. Ha belép egy munkavállaló, akkor még magas az elkötelezettségi szintje. Ha nincs folyamat a beillesztésre, vagy rosszul végzik – például az első hetekben nincsenek munkaeszközei, nem találja a közös hangot a csapattal, közvetlen főnöke elérhetetlen –, akkor még a legjobb szakember lelkesedése is bezuhanhat és a cég még a próbaidő alatt elveszíti őt.
Külföldön a vállalatok 11 százaléka évente egyszer nézi meg azt, hogy hogyan érzik magukat náluk a dolgozók.
A cégek negyede pedig kétévente vagy még ritkábban. Kíváncsiak vagyunk, hogy itthon mennyit foglalkoznak a vállalatok ezzel az egyre fontosabb kérdéssel" – folytatja Bakos Réka.
A munkavállalók munkahelyi élményére számtalan esemény van hatással, egy felvásárlás vagy olyan belső változások, mint a folyamatjavító kezdeményezések, a szervezeti struktúrában bekövetkező váltások, a kultúrafejlesztő akciók. A gyorsan változó környezetben a vállalatok nehezen azonosítják azokat a pontokat, ahol visszajelzést kérnek a munkavállalóiktól, pedig ez a növekedés záloga.
Eddig a munkaadók elsősorban az alkalmazottak elkötelezettségének mérésével foglalkoztak. Az új kutatás továbblép:
az egész dolgozói életutat szeretnék feltérképezni az álláspályázat elindításától a távozás utánig.
Felmérik, hogy mit tesznek a cégek azért, hogy ezeket a szakaszokat a jelöltek és a munkavállalók pozitívan éljék meg, milyen eszközökkel tervezik erősíteni a munkavállalói élményt. Összegyűjtik a legjobb gyakorlatokat, és véleményt kérnek a HR vezetőktől arra, hogy melyek számukra a következő időszak nagy kihívásai.
Magyarország első, átfogó munkavállalói élmény kutatásának kérdőíve a cégek HR vezetői számára itt érhető el. (forrás: http://hr.aonhewitt.hu/dolgoznielmeny/) A kitöltési határidő 2018. január 26.