Az ügyfél megtartása néha nehezebb, mint a megszerzése

technical service. Car service Wrench Industrial Laborer Service Knuckle Working Class Photography Slippery One Man Only Men Adults Only Auto Mechanic Gripping Fist Repairman Chrome Color Image Mechanic Adult Holding Repairing Working Showing Technician C
Auto repair garage.
Vágólapra másolva!
Érdekes átverés bukkant fel hazánkban: egy kivitelező pénzért még aznapra vállalta a munka felmérését. Kiszállt, konzultált a megrendelővel, beszedte a pénzt a felmérésért, majd eltűnt. A megrendelő csak később jött rá, hogy a vállalkozó kifejezetten csak a felmérésre szakosodott. Egy felmérésben húsz ország fogyasztóinak viselkedését vizsgálták világszerte abból a szempontból, hogy mennyire bíznak meg az emberek a cégekben, és mikor veszítik el a türelmüket.
Vágólapra másolva!

Egy olvasója lakásátalakításba kezdett, írja a magyaridok.hu. Az építőiparban közismerten nagy a munkaerőhiány, nehéz jó szakembereket találni. Ezért örült meg, amikor hívására készségesen jelentkezett egy kivitelező, aki még aznapra ígérte a munka felmérését a helyszínen. Meg is jelent, részletesen kikérdezte a megrendelőt, tanácsokat adott a felhasználandó anyagokra, technológiákra vonatkozóan, és még aznapra árajánlatot ígért.

nehéz megszerezni, de megtartani is az ügyfelet Forrás: Getty Images/iStockphoto/30eight/30Eight

Mindezért cserébe csupán szerény kiszállási díjat kért. Az árajánlat persze azóta sem érkezett meg, a kivitelező nem ér rá, és az olvasó végül rájött, hogy csak a kiszállási díjakat kasszírozza be.

Mindez persze nem magyar sajátosság

Az SAP Hybris nemzetközi felmérése szerint

a megkérdezettek 89 százaléka elvárja, hogy ha megkeresett egy céget valamilyen ügyben, akkor 24 órán belül válaszoljanak.

Leginkább a kolumbiaiak igénylik ezt (96 százalék), de még a legtürelmesebb oroszoknál is kiemelkedően magas (82 százalék) ez az arány. E területen különösen érdemes fejleszteniük a vállalatoknak, ugyanis a tanulmány szerint

a fogyasztók a cégek több mint felével nem tudnak kapcsolatba lépni a közösségi oldalakon keresztül.

A személyes adatok ügyében a megkérdezettek nyolcvan százaléka jelezte, hogy kész magáról adatokat megadni, igaz, míg Latin-Amerikában szinte minden egyes fogyasztó így tenne, addig például Japánban csak 52 százalékuk.

Leginkább az e-mail-címet hajlandók megadni az ügyfelek,

míg az egyik legérzékenyebb információnak a jövedelmük nagyságát tekintik. Utóbbit például az angol fogyasztóknak csak a hat százaléka adná meg.

A kutatás fontos megállapítása, hogy a fogyasztók pozitívan értékelik, ha ők határozhatják meg, milyen információt kívánnak megosztani magukról, átlátható módon gyűjtik róluk az adatokat, és persze biztonságosan kezelik azokat.

A kapcsolat megőrzéséhez ugyanakkor az is kell, hogy ne történjenek nagy hibák.

A megkérdezettek nyolcvan százaléka jelezte azt, hogy elpártolna az adott brandtől, ha tudta nélkül használnák fel személyes adatait, míg 71 százalékukat az háborítaná fel, ha nem válaszolna időben az ügyfélszolgálat. De a hosszas ügyintézési idő is „válóoknak" számít.