Ha csak egy dologgal fejleszti vállalkozását idén, ez legyen az

„A partnerünk nem gép: szabad akarata van” – A féltékenység csapdájában okostelefon fétfi chat munkahely
Vágólapra másolva!
A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását.
Vágólapra másolva!

Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online - hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett ingyenes, a mobile-first világ kihívásait és lehetőségeit fókuszba állító Google Digital Workshop eseményen. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés 40 százalékát mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65 százalékát is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül.

A Deloitte felmérése szerint a cégek több mint felének honlapja sincs, további közel egyharmaduk pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez. Összességében a kkv-k durván feléről mondható el, hogy digitálisan aktívak, tehát bőven van még hova fejlődni ezen a téren.

Illusztráció Forrás: Samsung

Hazánkban 10-ből 8 felnőtt internetező használ okostelefont, akik ma már folyamatosan online vannak.

Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és kevésbé komfortosan érezzük magunkat, ha 2 méternél távolabb van tőlünk az eszköz.

A fejlődési irány tehát egyértelmű: ma már nem csak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével. Ezért a kkv-knak az éves projektek közé mindenképpen érdemes beiktatni a digitális fejlődést és a mobilbarát weboldal létrehozását is, hiszen ezek mind hozzájárulhatnak a stabil működéshez és a lendületes növekedéshez.