Ma már nem elég, ha egy cég csak jónak látszik

Család, Csak pozitívan - Így őrizd meg jó hangulatodat a munkahelyeden
munkahely iroda party ünnep koccintás
Vágólapra másolva!
Inspiráló munkák, jó munkakörnyezet, motiváló bérrendszer - erre a hármasra esküszik a munkáltatói márkaépítés kapcsán Duca Andrea, a HD Group ügyvezetője. Az üzleti sikerhez persze felkészültség, folyamatos tanulás és vezetői figyelmesség is szükséges.
Vágólapra másolva!

"Ma már ott tartunk, hogy akit érdekel egy vállalat, az a közösségi oldalakról – tehát a cég által ellenőrizetlen csatornák révén – azonnal megtudja, mi a valóság. Ezt nem lehet kontrollálni, fontos tehát, hogy a munkavállaló márkanagykövetté váljon, ekkor lesz majd bevonzó ereje a vállalatnak" - mondja Duca Andrea, a HD Group Kommunikációs ügynökség ügyvezető partnere a Digitalhungary.hu-n.

Egy elégedett munkavállaló a cég igazi márkanagykövete Forrás: Thinkstock


Vagyis nem csak a vállalat kifelé alkalmazott kommunikációjában, de a HR-ben is marketing eszközöket kell alkalmazni. A munkáltatói márkának nem egy virtuális valóságát kell mutatnia, hanem a cég stratégiáján kell alapulnia. A prioritások és a célcsoport kijelölése ezen belül a HR feladata.

Duca Andrea hét nagyvállalat körében végzett mini kvalitatív kutatás alapján alig talált olyan céget, amelynek már van kiforrott munkáltatói márkaépítési stratégiája.

A szakember megemlíti, hogy olyan elemekkel is lehet változtatni a munkáltatói márkán, mint például tegeződés, belső újság, a szervezethez szorosan nem kapcsolódó témák, belső inspiráció vagy egy rendezvény. Interjújában több példát is megemlít ezekre.

A teljes interjú a Digitalhungary.hu fent hivatkozott cikkében olvasható el.