"Ma már ott tartunk, hogy akit érdekel egy vállalat, az a közösségi oldalakról – tehát a cég által ellenőrizetlen csatornák révén – azonnal megtudja, mi a valóság. Ezt nem lehet kontrollálni, fontos tehát, hogy a munkavállaló márkanagykövetté váljon, ekkor lesz majd bevonzó ereje a vállalatnak" - mondja Duca Andrea, a HD Group Kommunikációs ügynökség ügyvezető partnere a Digitalhungary.hu-n.
A munkáltatói márkaépítés a vállalat pozitív imázsának menedzsmentje a munkaerő piacon és a munkatársak körében.
Vagyis nem csak a vállalat kifelé alkalmazott kommunikációjában, de a HR-ben is marketing eszközöket kell alkalmazni. A munkáltatói márkának nem egy virtuális valóságát kell mutatnia, hanem a cég stratégiáján kell alapulnia. A prioritások és a célcsoport kijelölése ezen belül a HR feladata.
Duca Andrea hét nagyvállalat körében végzett mini kvalitatív kutatás alapján alig talált olyan céget, amelynek már van kiforrott munkáltatói márkaépítési stratégiája.
A szakember megemlíti, hogy olyan elemekkel is lehet változtatni a munkáltatói márkán, mint például tegeződés, belső újság, a szervezethez szorosan nem kapcsolódó témák, belső inspiráció vagy egy rendezvény. Interjújában több példát is megemlít ezekre.
A teljes interjú a Digitalhungary.hu fent hivatkozott cikkében olvasható el.