A luxuscégek adhatnak menedéket az összeomlás ellen

befektetés csillogás luxus hangulat divat
Vágólapra másolva!
Miközben egyre többet esik szó arról, hogy végső soron az átlagember bukhat a legnagyobbat a globális kereskedelmi háborúval, arról kevesebbet beszélnek az elemzések, hogy van egy réteg, amely várhatóan védve lesz a kellemetlen hatások elől: a gazdagok. Ez pedig a részvénypiaci befektetők érdeklődését is felkeltheti.
Vágólapra másolva!

Bár az USA által Kína (és a világ más részei) ellen indított kereskedelmi háború végső soron az átlagos fogyasztók pénztárcáit is megviselheti, nem ennyire egyszerű a helyzet a luxuscikkek esetében. Ezek ugyanis szintén drágulhatnak, azonban a legvagyonosabb társadalmi rétegek így is megveszik majd ezeket, hiszen ezeknek a javaknak elsősorban státuszszimbólum értékük van.

Mindez pedig a részvénypiaci befektetőknek is érdekes lehet, hiszen ha a konfliktus eszkalálódik, éppen ezen luxuscikkek mögött álló vállalatok részvényei jelenthetnek menedéket. A MarketWatch összegyűjtött néhány részvényt, melyre érdemes lehet odafigyelni.

Kors

A Michael Kors Holdings részvénye egyelőre megállíthatatlannak tűnik.

A papír lenyűgöző, 90 százalékos erősödést produkált az elmúlt 12 hónapban

(e hét közepéig). Bár a cég teljesítménye kicsit akadozott a 2012-es tőzsdére lépés után, mára kiderült, a Kors sikere nem csupán hirtelen fellángolás volt, és a papír tartós erővel bír.

A luxus kiegészítőkben és ruházati cikkekben utazó Kors emellett folyamatosan erős bevétel- és profitnövekedésről számol be, ezzel pedig a Wall Street bizalmát is elnyerte. Ráadásul miután tavaly 1,2 milliárd dollárért felvásárolta a Jimmy Choo cipőmárkát, a vállalat szélesebbre tárta az ajtaját a piacon, vagyis tovább növelte a későbbi sikerek esélyeit.

LVMH

A francia LVMH (teljes nevén: LVMH Moët Henessy Louis Vuitton) a világ talán legismertebb luxuscége, és emellett a részvénypiacon is elég jól szerepel. Az elmúlt 12 hónapban 30 százalékot emelkedett a papír, és ezzel az elmúlt három év során megduplázta az értékét.

Az LVMH részvénye is menedéket jelenthet a kereskedelmi háború ellen Forrás: Imaginechina/He lili - Imaginechina/He Lili

A siker egyik forrása, hogy az LVMH márkacsaládja elég ügyesen van összeállítva ahhoz, hogy a felső kategóriás termékek mellett olyanok is szerepeljenek benne, amelyek miközben elérhetők a középosztály számára is, azt az érzetet kelthetik, hogy a vásárló a szupergazdagok közé tartozik.

Tiffany

Az ékszerpiac egyik klasszikus ikonjának számító Tiffany elég nagyot menetelt az elmúlt 12 hónap során, ahogy a vállalat részvénye nagyjából 40 százalékot izmosodott. Ez jelentős részben annak köszönhető, hogy

a társaság elég komolyan lenyomta az első negyedéves profitvárakozásokat, aminek következtében a papírja mindenkori csúcsot ütött meg.

A Tiffany sikere mögött egyebek mellett az áll, hogy az ékszergyártó jó ütemben alkalmazkodott a kortárs stílusokhoz, és megfelelően monitorozta a fogyasztói igényeket. Ennek eredményeként ebben az évben a bevétel és a profit egyaránt kétszámjegyű növekedést mutatott. Ráadásul a Wall Street újabb erős teljesítményre számít a Tiffanytól az augusztusi jelentés előtt.

Ferrari

Ha a Tiffany az ékszeripar ikonja, akkor a luxusautók területén a Ferrari minden további nélkül megkaphatja ugyanezt a címet. Ráadásul mióta a cég 2015-ben tőzsdére lépett, már a kisbefektetők is lecsaphatnak a vállalatra, melynek papírja az elmúlt 12 hónapban nagyjából 30, míg az elmúlt három évben mintegy 140 százalékot szárnyalt.

A Ferrari a bizonytalanságok ellenére is tovább menetelhet Forrás: AFP/Getty Images/Fabrice Coffrini

Noha a Ferrari anyacége, a Fiat Chrysler Automobiles körül most van némi bizonytalanság, ahogy a vezérigazgató, Sergio Marchionne a napokban elhunyt, a vállalat növekedése várhatóan tovább fog folytatódni.

A májusi jelentés szerint a Ferrari profitja 19 százalékkal izmosodott, maga mögött hagyva minden nehézséget, beleértve a kereskedelmi háborúból adódó kockázatokat is.

A Ferrari lehet az egyik legjobb példa arra, hogy egy globális kereskedelmi háború bizonyos szint fölött máshogy érinti a luxustermékeket. Elég nehéz ugyanis elképzelni, hogy azok, akik eddig megengedhettek maguknak egy Ferrarit, némi áremelkedés miatt hirtelen a pénztárcájukhoz kapva elpártolnak a márkától.