GDPR: mi történik, ha vállalkozásunk adatvédelmi kifogást kap?

mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia előtt hatalmas lehetőségek állnak
Vágólapra másolva!
A Piacésprofit.hu az Európai Bizottság tájékoztató anyaga segítségével válaszolja meg a GDPR-ral kapcsolatos adatvédelmi kérdéseket. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mi történik, ha valaki kifogást emel a vállalkozásunkkal szemben a személyes adatai kezelése miatt.
Vágólapra másolva!

A magánszemélyeknek joguk van személyes adataik kezelése ellen kifogást emelni, konkrét ok megjelölésével. Eseti alapon kell megvizsgálni, hogy a megjelölt különös helyzet fennáll-e.

Az érintettek csak olyan esetben emelhetnek kifogást, ha egy közigazgatási szerv közigazgatási feladatai ellátása során kezeli az adataikat, vagy ha egy vállalkozás a jogos érdekeit szem előtt tartva kezeli az adatokat.

Ilyen esetekben az érintett vállalkozása vagy szervezete nem folytathatja az adatkezelést,

hacsak nem bizonyítja, hogy az adatkezelés elsőbbséget élvez az érintett jogaihoz és szabadságaihoz képest, vagy hogy az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

A magánszemélyek bármikor élhetnek kifogásolási jogukkal személyes adataik közvetlen üzletszerzés céljára történő kezelésével szemben. Az általános adatvédelmi rendeletben a közvetlen üzletszerzés minden olyan vállalati művelet, amelynek során a vállalkozás hirdetési vagy marketinganyagokat küld ki adott egyéneket megcélozva. Erről az érintettet is tájékoztatni kell, rögtön az első kapcsolatfelvétel alkalmával, és azt is el kell mondani, hogy az ügyfélnek bármikor jogában áll ingyenesen kifogást emelni ez ellen. Amennyiben valaki kifogást emel személyes adatainak közvetlen üzletszerzési célú kezelése ellen, akkor

a vállalkozás vagy szervezet a továbbiakban nem dolgozhatja fel az érintett személyes adatait ilyen célokra.

Ha az ügyfél kifogást emel, akkor az üzletszerzési célú adatkezelést meg kell szüntetni "Forrás: Origo "

A Piacésprofit.hu egy példát is felhoz, mely szerint a biztosítási ágazatban csalásellenes vagy pénzmosás elleni intézkedések esetén nagyon gyakran van szükség személyes adatokra a jogi igények védelméhez. Ilyen esetekben a biztosítótársaság megtagadhatja az egyén kérelmét arra hivatkozva, hogy ezek az okok elsőbbséget élveznek az érintett jogaival és szabadságaival szemben.

Az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása itt érhető el.

A Piacésprofit.hu cikkét itt olvashatja el.