Egyre nagyobb teret hódít az internetes vásárlás. A tavalyi évben a hazai online értékesítés forgalma elérte a nettó 545 milliárd forintot, ezzel a teljes magyar kereskedelmi forgalom
6,2 százaléka zajlott a virtuális térben.
Az okostelefonok világában, amikor egy nap átlagosan 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunk után, és szinte állandóan online vagyunk, nem meglepő, hogy
az e-kereskedelem közel hatszoros, 27 százalékos forgalomnövekedést tudhatott magáénak 2017-ben, mint a hagyományos kiskereskedelem (4,7 százalék)
– mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. adatai alapján.
A határ a csillagos ég lehet, ehhez azonban arra is szükség van, hogy a hazai vállalkozások digitálisan fejlesszék magukat, hiszen eközben a Deloitte felmérése szerint a kkv-k közel felének,
44 százalékának van egyáltalán honlapja
– mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás beszállhasson az e-kereskedelembe, az első és legfontosabb technikai lépés a digitalizáció vonalán a weboldal létrehozása, amit a webshop kialakítása és a fizetési megoldások kitalálása követ – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.
Az online térben magától értetődő lehet, hogy a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb mód.
Ehhez képest az eNET kutatása szerint
a vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben (65 százalék) és a webáruházaknál is ez az opció a legelterjedtebb (94 százalék),
de egyre nő az igény az interneten keresztüli bankkártyás fizetés iránt (46 százalék).
Úgy tűnik, egyelőre nehezen tudunk szabadulni a készpénztől,
a jövőbeni irány azonban egyértelműen a digitális fizetés terjedése.
Az üzletek nagy részében ma is gond nélkül lehet bankkártyával fizetni, hiszen mintegy 118 ezer bankkártya-elfogadó terminál van használatban Magyarországon, az internetes elfogadóhelyek száma – közel 9200 – azonban még gyerekcipőben jár – mondta el a szakember.