Hogyan válasszunk véleményvezért a marketing kampányunkhoz?

YouTube app on digital devices App MEDIA Mobile Tech TECHNOLOGY application blog code communication data developer FILM FILMING iPhone LOGO movie news PHONE programming social social media STREAM streaming VIDEO video blog vlog vlogging youtube
The YouTube video app is seen on various digital devices on 28 March, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Egyre jobban terjed a véleményvezérekre épülő marketing, azaz az influencer marketing. A cégek már felfedezték az ebben rejlő potenciált, és közülük sokan fognak ilyen kampányokba. Mivel ez egy újfajta marketing, ezért még léteznek olyanok is, akik úgy gondolják, ez nem munka, de a legnagyobb márkák mögötti cégek már egyáltalán nem így gondolkodnak.
Vágólapra másolva!

Az influencer marketing az Instagramon kezdett teret hódítani, azonban ma már a youtubereknél is virágzik ez az ág, hiszen az Insta mellett a Youtube a másik olyan jelentős felület, ahol egy-egy reklám akár tízezrekhez is eljut. Az influencerek ma már ezt a két portált egyszerre használják - akinek van Youtube csatornája, az Instagramon is aktív. Legalábbis ez az általános szabály, hiszen a kettő együtt erősíti egymást. A marketingszakemberek is olyan influencereket keresnek meg együttműködés céljából, akik mindkét felületen rendelkeznek egy bizonyos közönségszámmal, amiért már megéri náluk hirdetni - írja a DigitalHungary.hu.

A lap felhoz egy példát arra is, amikor nem ismerik el ezt a fajta marketinget. Egy brit youtuber egy hotelt keresett meg azzal a céllal, hogy videót készítene a szálláshelyről, ha cserébe ingyen szállást biztosítanának neki. A hotel válaszul nem utasította ezt el, de nem is hagyta válasz nélkül: nyilvánosan megalázta a nőt a Facebookon, amelyre még a youtuber e-mailjét is kirakták. A kommentelők - akiknek persze fogalmuk sem volt a véleményvezérek befolyásoló szerepéről - persze mind elítélék a youtubert, aki így nyilvánosan megszégyenült, holott az influencer marketing futótűzként terjed, és hazánkban is több cég sikeresen alkalmazta már ezt a vevőszerzési technikát.

Azoknak azonban, akik ilyen kampányokba akarnak fogni, kezdetben talán kéne néhány kapaszkodó, hogy mire is érdemes figyelni a véleményvezérek közötti választásban.

A kreativitás nagyon fontos, ahogy persze a jó kommunikációkészség is. Szükséges a megfelelő nézettség is, méghozzá a cég profiljába illő célközönséggel.

A cégeket ma már marketingszakértők segíthetik abban, hogy egy adott reklámhoz és kampányhoz a legmegfelelőbb szakembert találják meg.

A Youtube, a véleményvezérek otthona Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A kiválasztott véleményvezérektől érdemes statisztikákat kérni a korosztályra, a nemek arányára és arról, hogy honnan nézik a videóit.

Utóbbi azért fontos, hogy kideríthető legyen, a youtuber megvásárolta-e a feliratkozóit, követőit, ami álközönségnek számít.

A kampányban arra érdemes törekedni, hogy ne kössük meg a kezét és ne szabjunk feltételeket számára, hiszen amiért pont őt választottuk, az alapján meg fog felelni saját magától is.

A fentiek mellett számít a bizalom is közte és a közönség között, tehát hogy a célközönség valóban bízzon a termékben és ne higgye, hogy csak a pénzért reklámozta a kedvencük.

A véleményvezérek előnye, hogy sok emberre vannak hatással és sokkal hitelesebbek, mint mondjuk egy tévéreklám.

A teljes cikk a Digitalhungary.hu-n olvasható el.