Már a Starbucks is Kínától tanul

Starbucks
--FILE--A pedestrian walks past a cafe of Starbucks Coffee in Guangzhou city, south China's Guangdong province, 29 October 2013. Starbucks Corp. plans to add 12,000 locations globally in the next five years, signaling that the world's largest coffee-shop chain still considers brick-and-mortar expansion a major part of its growth strategy. The target includes expanding to 5,000 cafes in China, the Seattle-based company said Wednesday (7 December 2016) in a statement. The global goal would bring Starbucks' total store base to 37,000, a 48 percent increase from its current level.
Vágólapra másolva!
A Starbucks az Egyesült Államokban szeretné hasznosítani a Kínában megszerzett tapasztalatokat. A kávézólánc vezetője szerint ugyanis Kínában olyan fejlett házhozszállítási technikát tudnak kidolgozni, hogy azt érdemes a világ más tájain is alkalmazni.
Vágólapra másolva!

Kínában olyan ütemű az innováció, hogy az a világ minden más táját maga mögött hagyja – mondta a CNBC-nek Kevin Johnson, a Starbucks elnök-vezérigazgatója. Johnson egyébként a világ legnagyobb Starbucks üzletében adott interjút, amely, talán nem meglepő módon Sanghajban van. A kávézólánc óriás egyébként éppen nemrég kötött partnerséget a kínai Alibabával.

Minőség és szállítás

A Starbucks célja, hogy tovább fejlessze a házhozszállítási szolgáltatásait a kínai városokban, és ehhez kínálhat segítséget az Alibaba.

A partnerség keretein belül ugyanis a Starbucks applikációját integrálni lehet az Alibaba digitális hálózataiba.

Ez a fogyasztók számára végül azt jelenti, hogy a házhoz szállított Starbucks termékek minősége pontosan megfelel majd a boltokban kaphatókéval, köszönhetően az újratervezett csomagolásnak, illetve az új, csöpögésmentes védőburkolatnak – mondta Johnson.

Az egész világon használná a kínai tapasztalatokat a Starbucks Forrás: Starbucks

Következésképpen, amikor a vásárlók megkapják a rendelt terméket, az italuk pontosan ugyanolyan hőmérsékletű lesz, mintha a barista éppen akkor készítette volna el – tette hozzá a cégvezető. Johnson egyébként tavaly került a Starbucks élére, ahol Howard Schultzot váltotta.

A kínai fejlesztések pedig azért fontosak, mert a vállalat ezeket a tapasztalatokat később más országok piacain is szeretné alkalmazni a házhozszállításnál, beleértve az Egyesült Államokat is – jelezte Johnson. A kínai piac azonban egyébként is rendkívül fontos a Starbucks számára, mivel

az első üzlet 1999-es megnyitása óta Kína lett a vállalat második legnagyobb, és egyben leggyorsabban növekvő piaca.

Az amerikai márka már több mint 3 ezer üzletet működtet Kínában, és a tervek szerint 2021-ig még több ezer új Starbucks kávézó várható a világ második legnagyobb gazdaságában.

Taktikus navigáció

A Starbucks emellett nem retteg különösebben az USA és Kína között fennálló kereskedelmi konfliktustól. Johnson kijelentette, tekintve hogy milyen sok ország piacán működik a vállalat, mindig vannak fennálló geopolitikai problémák, melyek érintik a társaságot. Ebből adódóan pedig a Starbucks már megtanulta, hogy navigálja át magát ezeken a problémákon.

Még további fejlesztéseket tervez Kínában a kávézólánc Forrás: AFP/Imaginechina/Li Fuhua

„Nem vagyunk immunisak a geopolitikai helyzetre, azonban úgy navigáljuk magunkat, ahogy azt hitelesnek hisszük, illetve hogy

– foglalta össze a véleményét Johnson.

Hozzátette, ahelyett hogy a vállalat Kínában újratervezné a beruházásait a kereskedelmi háború hatására, a Starbucks sokkal inkább a hosszú távú érdekeit fogja követni a világ második legnagyobb gazdaságában.