Nagyon szűk még a vállalati középosztály

generációváltás a cégvezetésben, generációváltás, cég, vezető beosztás, fiatal és idős
Vágólapra másolva!
Már csak úgy lehet növekedni, ha a cég versenyképességét, hatékonyságát növeljük mondta Essősy Zsombor a MAPI-csoport tulajdonos-vezérigazgatója a Piac és Profitnak. Ehhez azonban a magyar kkv-knak a munkavállalóikat is fejleszteniük kell, és az sem árt, ha a legértékesebb erőforrásként gondolnak rájuk.
Vágólapra másolva!

A középvállalatok számára kevés olyan fórum áll a rendelkezésre, ahol megbeszélhetik egymással problémáikat. Pedig a gondjaikat tekintve sok bennük a közös – mondta Essősy Zsombor, aki egyben a Magyarok a Piacon Klub elnöke. A Magyarok a Piacon Klub 2010-ben alakult az akkori Heti Válasz szárnyai alatt, de az ötlet Matolcsy György jelenlegi jegybankelnök, akkori gazdasági minisztertől származott.

A klub Essősy vezetésével elsősorban a azokra a hazai tulajdonú vállalkozásokra fókuszál, amelyek

nagy hozzáadott értékékkel dolgoznak, exportképesek, esetleg beszállítók is, és legalább 15-20 főt foglalkoztatnak,

tehát a szó szoros értelmében letettek valamit az asztalra. Ez a vállalkozói „középosztály" Németországban komoly érdekérvényesítő képességgel rendelkezik, nálunk még formálódik ez a réteg.

A "vállalkozói középosztályban" nagyjából 300-500 vállalkozás lehet Magyarországon Forrás: Shutterstock

Ami a közös gondokat illeti: általános, hogy csökken a cégek profittermelő képessége.

A bérek emelkednek, az alapanyagok ára emelkedik, a költségek nőnek, de a piacon elérhető árak nem követik ezt a tendenciát. Nem lehet egyik pillanatról a másikra 20 százalékkal megemelni egy termék, vagy egy szolgáltatás árát, így tehát reálisan két út marad a vállalkozásoknak, vagy növelik a hatékonyságukat, vagy pedig bezárnak.

A hatékonyságot a modernebb technológia alkalmazásával lehet elérni.

A hatékonyság növelése, a termelékenység javítása a magyar vállalkozók legfontosabb feladata a következő tíz évben.

A másik, talán még nagyobb gond, hogy a magyar vállalkozások vezetői lassan a nyugdíjas korba érnek, generációváltásnak kell végbemennie a cégvilágban. Essősyék az látják, a többségnek ez nem jön össze, inkább külföldi befektetőknek adják el a céget.