Hatezer hazai autóbuszt kell lecserélni, jöhetnek a kkv-k

Modulo autóbusz, elektromos autóbusz, elektromotor, Modulo
Budapest, 2015. október 8. A magyar mérnökök által tervezett és fejlesztett Modulo buszcsalád elektromos hajtású buszai készülnek a NABI (North American Bus Industries) budapesti, mátyásföldi buszkarosszéria-gyártó és összeszerelő üzemében 2015. október 8-án. A kompozit műanyagból készül karosszériaelemek variálásával és összeragasztásával többféle hosszúságú busz építhető. A buszokból már járnak a fővárosban, a 15-ös, a 16-os és a 26-os vonalon. MTI Fotó: Balaton József
Vágólapra másolva!
Meg kell újítani a hazai állami busztársaságok járműparkját, és ebben komoly szerepet szánnak a magyar tulajdonú gyártóknak – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. A miniszter szerint 2020-tól elkerülhetetlen a közúti személyszállítás liberalizációja, a Volán-társaságoknak tőkeerős nemzetközi szereplőkkel kell felvenniük a versenyt.
Vágólapra másolva!

Az új buszstratégia fókuszában a közösségi közlekedést igénybe vevő utasok minél magasabb szintű kiszolgálása áll – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Nemzeti Autóbusz-beszerzési Bizottság ülésén. A miniszter hangsúlyozta: a stratégia része a megfelelő összetételű, a közlekedési igényeket az utasforgalomhoz igazodóan kielégítő modern, magas hazai hozzáadott értéket képviselő autóbusz-állomány kialakítása.

A stratégiai célok között szerepel a magyarországi autóbuszgyártás megerősítése, a becslések szerint 2022 végéig a hazai buszgyártó cégek 3060 új buszt tudnak előállítani.

A kormány tervei között szerepel a hazai közösségi közlekedés további fejlesztése, melyhez új autóbuszok gyártására van szükség, jelentős részben hazai cégektől Forrás: MTI/Balaton József

A bizottság tevékenységének középpontjában a hazai gyártókapacitás és a beszerzés összehangolása áll – mondta a miniszter.

A hazai buszállomány elöregedett, a járműparkot meg kell fiatalítani, összesen hatezer járművet kellene lecserélni.

Palkovics László elmondta azt is, hogy stabil kereslet esetén a hazai buszgyártók jelentősen képesek növelni a gyártási kapacitásukat, sőt exportra is tudnak majd hazai buszokat gyártani.

Ez esetben három komoly hazai cég jön számításba, az ITK Holding Zrt., a Kravtex Kft. és az Ikarus Járműtechnika Kft.

A miniszter szólt arról is, hogy 2020-tól elkerülhetetlen lesz a hazai piac liberalizációja, ami azt jelentheti, hogy a magyar közúti szolgáltatók mellett piacra lépnek versenyképes külföldi, közösségi autóbusz-közlekedésben érdekelt cégek is.

A teljes cikk a Magyaridők.hu oldalán olvasható el.