Az álláshirdetések ideje már lejárt

állásinterjú
Vágólapra másolva!
A munkaerőhiány azt is jelenti, hogy a megbízható, minőségi munkaerő biztos helyen dolgozik, munkáltatója pedig mindent megtesz a megtartásáért, így álmaink munkavállalója bizony nem böngészi az álláshirdetéseket. Vagyis a minőségi munkaerőt meg kell találni és el kell csábítani.
Vágólapra másolva!

Az álláshirdetések idejének vége. Az, ami két évvel ezelőttig működött, tehát hogy feladunk egy álláshirdetés és majd válogatunk a jelentkezők között, ma már nem működik. Van módszer az új munkaerő felvételére, de az álláskeresők már nem fognak maguktól kopogtatni.

Egy minőségi munkaerő-közvetítő iroda például rendelkezik mindazzal a know how-val és adatbázissal, amelynek segítségével megtalálja vagy megkeresi a legalkalmasabb munkavállalót.

Természetesen a munkaerő-közvetítő csak egy fontos elem a puzzle-ból, a másik fontos elem az, hogy jobb ajánlatot kell tenni annál, mint amivel a kiszemelt munkavállaló jelenleg rendelkezik.

Ez pedig költséggel jár, rá kell ígérni a jelenlegi munkabérre és munkáltatói juttatásokra.

A Szent István Egyetem friss kutatása szerint a megkérdezett 152 vállalat több mint a fele 10 százalék feletti fluktuációt jelzett, aminek leginkább bérügyi okai vannak.

Régen az álláskeresőben volt gyomorgörcs az állásinterjú alatt, ma már egyre inkább az interjúztatóban van Forrás: Shutterstock

Természetesen nem kell az egekig emelni az ajánlatot, az ideális ajánlat egy nagyon szűk sávban mozog.

Az a jó bérajánlat, ami a jelöltet már érdekli, viszont hagy teret a munkáltatónak is a jövőbeli bérfejlesztésre, juttatások növelésére, ami pedig a munkavállaló megtartása érdekében szükséges.

Az álláskeresési problémák megoldására hatékony megoldás lehet az egyre szélesebb körben alkalmazott módszer, az RPO. Ennek során egy dedikált toborzási szakember a teljes munkaidejében csak és kizárólag a megrendelő ügyeivel foglalkozik, méghozzá a helyszínen. Tehát úgy végzi a dolgát, mintha az adott cég alkalmazásában állna, így a toborzás során nem a munkaerő-közvetítő, hanem a munkáltató brandjét erősíti. Főleg nagyobb munkaerőigény esetén, 50-100 embertől kezdve érdemes megfontolni az RPO alkalmazását.

A témával részletesebben is foglalkozik a HSA Kft. írása a Hrportál.hu-n.