Most még nagyot léphetnek előre az ügyes kkv-k

P&G, digitális vízjel
Már applikáció is készült arra, hogy a vásárló digitális vízjel segítségével ellenőrizhesse - ha a gyártás során belekerül -, újrahasznosított műanyagból készült terméket tart-e a kezében
Vágólapra másolva!
A digitális transzformáció szinte a teljes hazai kkv szektort érinti, ám csak kevesek aknázhatják ki a benne rejlő lehetőségeket, mert nincs elég szakember - figyelmeztet a Smart Commerce Consulting.
Vágólapra másolva!

„A digitalizáció páratlan lehetőség minden cég számára, amit egyszerűen vétek nem kihasználni. Mivel a magyarországi vállalkozások elég rosszul állnak ebből a szempontból, aki a maga piacán elsők között digitalizálja üzleti folyamatait, könnyen piacvezetővé válhat" – mondta Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda vezető tanácsadója.

A digitális transzformáció azt jelenti, hogy egy vállalkozás minden olyan folyamatát, amit lehet, igyekszik digitális eszközökkel megoldani vagy támogatni.

Ebbe beletartozhatnak értékesítési, teljesítési, ügyfélszolgálati vagy adminisztrációs folyamatok egyaránt.

A kereskedelem digitalizációja nem csak egy webshop indítását jelentheti, hanem például az elektronikus számlázást, vagy a fizikai bolt digitalizációját is, ahol a mérlegektől az árcímkéken át a pénztárgépekig mindent egy integrált rendszerbe szerveznek.

Egy átgondolt stratégia mentén végrehajtott digitális transzformáció egyszerre növelheti az árbevételt és csökkentheti a költségeket.

A digitalizáció felvállalása egy kkv számára most még versenyelőnnyel járhat - később már kötelező lesz Forrás: Copyright:ALLES VAN VLAD GVD/Photographer:Vlad Gvd

– mondta Kis Ervin Egon.

A digitális transzformáció, kevés kivételtől eltekintve, a teljes kkv szektort, mind a 680 ezer kis- és közepes vállalkozást érinti. Miközben óriási a kihívás, hatalmas hiány van a digitális üzletfejlesztéshez igazán értő szakemberből.

Sajnos még nem épült ki a digitalizáció szolgáltatói oldala.

Azt a kevés szakértőt és stratégiai tervezőt, akik kellő szaktudással és tapasztalattal rendelkeznek, elkapkodják a nagy cégek, a kisebb vállalkozások pedig nem tudnak kihez fordulni. Tulajdonképpen azért késik a digitális forradalom, mert nincs aki megcsinálja.

Kis Ervin Egon szerint az is gondot okoz, hogy a digitalizációra sokan pusztán informatikai feladatként tekintenek, pedig ez alapvetően üzleti kérdés. A digitális transzformáció nem egyszerűen csak annyit jelent, hogy egyes folyamatokat számítógépesítünk. A ma már mindenhol jelenlévő digitális ökoszisztéma lényegében mindenre kihat a felhasználói szokásoktól a piac szerkezetén, a versenytényezőkön át az üzleti modellig, ezért ha valaki ezeket sikeresen akarja fejleszteni, akkor elsősorban üzleti tervezésre, digitális stratégia megalkotására van szüksége.