Érthető volt a 2001-es Szafari-rali céljában álldogáló Pavel Janeba csapatfőnök elérzékenyülése, hisz három év kemény munka után a Skoda Motorsport elérte pályafutása eddigi legnagyobb sikerét - Az Armin Schwarz-Manfred Hiemer páros a dobogó harmadik fokára állhatott fel. A siker megalapozott és megérdemelt volt, hisz a cseh csapat tesztelt a legtöbbet afrikai környezetben.

A Skoda 1999-ben hatodik csapatként kapcsolódott be. A ralisportban már a szocialista érában is sikeres gyár ezúttal két Octavia WRC-vel szállt harcba. Az Armin Schwarz-Manfred Hiemer és a Bruno Thiry-Stéphane Prevot duókkal tapasztalt versenyzőket szerződtetett a gyár, ami nagyratörő terveit mutatta. A kemény munka eredményeként többször az élmezőnyben végeztek, de először dobogóra csak az idén állhatott Skoda-pilóta.

"A Skoda Motorsport megalapítása mérföldkő a gyár életében. Büszke vagyok, hogy részt vehetek ebben az izgalmas kalandban. A Skoda már jónéhány eredménnyel büszkélkedhet az autósportban, és minden bizonnyal a legjobbak közé fog emelkedni a ralivilágbajnokságban is." Három évvel ezelőtt ezekkel a szavakkal vágott neki Armin Schwarz az előtte álló küzdelmeknek, és lám, a jóslat valóra vált.

Az 1996-os Európa-bajnok mellett azonban nem szabad megfeledkezni a Thiry-Prevot párosról sem, akik az ötödik helyről estek ki - elfékezték magukat, és belecsúsztak az utat keresztező árokba. A dobogós helyezés mellett még annak is örülhettek a gárdánál, hogy - a cseh gyár ralitörténelmében először - vezetett is vb-futamon az Octavia. Rögtön az első időmérő ponton, az Oltepesi - Olepolos közti szakaszt követően Thiry futott be elsőnek, négy másodperccel megelőzve a későbbi győztes, Mäkinen - Mannisenmäki párost.

Az eredménnyel a Skoda az ötödik helyen áll a világbajnoki pontversenyben, s minden bizonnyal ilyen remek eredmény után mind a szerelők, mind a pilóták újult erővel vetik magukat a harcba az egy hónap múlva esedékes Finn-ralin.

Kovács Iván

(SZTÁR Sport)

Korábban az [origo]-ban:

Mäkinen nyerte a Szafari-ralit