A nyári szünet hamar eltelt és a gyorsasági motoros mezőny útnak indult a Cseh Köztársaságba, hogy ott újra kezdetét vegye a világbajnoki helyezésekért folyó küzdelem. A két olasz gladiátor, Valentino Rossi és Max Biaggi harca ismét felpezsdül a királykategória glóriájáért. Öt héttel ezelőtt mérkőztek meg utoljára, s bár Rossi előnye tíz pont, még hét verseny hátra van a szezonból.

Fotó: Amber PR
Mad Max már kipróbálta a brnói pályát
A versenyzők nemcsak pihenéssel töltötték a szünetet. Rossi például Japánba utazott, ahol megnyerte a híres suzukai nyolcórás versenyt a Hondával. Ezután teszteléseket folytatott az új négyütemű motorral is. Biaggi eközben egyik kedvenc pályáján és múltbeli sikereinek színhelyén, Brnóban tesztelt, majd Amerikában töltötte szünidejét. Mindezek ellenére készen várják az újabb megmérettetést, s nem riadnak vissza a hátralévő két hónaptól, amely során eldől a világbajnoki cím sorsa.

A brnói verseny nagyon fontos mindkét olasz számára. Rossi, annak ellenére, hogy öt versenyt nyert meg idén, az elmúlt két futamon nem tudott jó kvalifikációs időt futni. Németországban, az elmúlt nagydíjon pedig csak a hetedik helyre tudta behozni Hondáját. Nagyon jó formát kell majd nyújtania, ha meg akarja verni Biaggit, akinek nagyon fekszik a brnói pálya. A tavalyi versenyt ő nyerte éppúgy, ahogy 1998-ban is. Biaggi korábban négyszer nyert zsinórban a negyedliteresek között ezen a pályán. Rossi két évvel ezelőtt szintén megnyerte ezt a versenyt a 250 köbcentis géposztályban, s 1996-ban első nagydíj győzelmét is itt szerezte meg a 125 köbcentisek között.

Sokan azt várják a szezon második felétől, hogy jobbra fordul a szerencséjük. Az olasz Loris Capirossi lehetne a harmadik a világbajnokságban, de idén még nem nyert futamot a Honda Pons színeiben. A 125 és 250 köbcentis világbajnok még Brnóban sem nyert soha, és egy győzelemmel csökkenthetné hátrányát Biaggival szemben. Capirossi brazil csapattársa, Alex Barros volt az Olasz Nagydíj győztese és a negyedik helyen osztozik a ponttáblán a japán Shinya Nakanóval. Utóbbi a tavalyi Cseh Nagydíj győztese volt a 250 köbcentis kategóriában.

Fotó: Amber PR
Roberts alatt eddig gyengélkedett a Suzuki
Tavaly az ausztrál Garry McCoy kitűnő formában volt a szezonnak ebben a részében. Brnóban a harmadik helyen végezett Biaggi és Rossi mögött. A Yamahás tavaly a Cseh Nagydíj után a két következő nagydíjon is győzedelmeskedett Portugáliában és Valenciában. A nyári szünet alatt sérült csuklóját motokrosszozás közben edzette. A kemény kis ausztrál az utolsó hét versenybe győzelemre éhesen és teljesen fitten veti bele magát.

Ami a világbajnoki címvédő Kenny Robertset illeti, azt reméli, hogy a Suzuki képes lesz véget vetni eddigi katasztrofális teljesítményének. A tavalyi 250 köbcentis világbajnok, a francia Olivier Jacque bár a szezon nagy részét sérülés miatt kénytelen volt kihagyni, egyre jobb teljesítményt nyújt a királykategória mezőnyében is.

250 kcm

Fotó: Amber PR
Melandri és Harada
A japán világbajnoki aspiráns, Daijiro Katoh tele önbizalommal érkezik Brnóba, annak ellenére, hogy csak második lett az elmúlt versenyen, Németországban. Idén már hat győzelemmel büszkélkedhet, így ő áll az élen az Apriliás Tetsuya Harada előtt majd 44 pontnyi előnnyel. Harada csak egyszer győzött idén, Olaszországban. Csapattársa, a 19 éves Marco Melandri már biztosan alig várja a 20 körös vasárnapi futamot. Megszerezte első 250 köbcentis futamgyőzelmét a Sachsenringen, és mindössze nyolc ponttal áll lemaradva Harada mögött a világbajnoki ponttáblán.

Az olasz Roberto Rolfo briliáns teljesítményt nyújtott a szezon első felében privát Apriliájával. Jelenleg negyedik a világbajnokságban, hiszen három dobogós helyezést ért el, és kényelmes előnnyel rendelkezik a két spanyol vetélytárssal, Fonsi Nietóval és Emilio Alzamorával szemben. Egyetlen egy pont választja el őket egymástól, miközben a 2000-es 125 köbcentis világbajnok, Roberto Locatelli két ponttal lemaradva Alzamora mögött a hetedik helyen tanyázik.

A világbajnokság állása:

500 kcm
1. Valentino Rossi 170 pont
2. Max Biaggi 160
3. Loris Capirossi 111
4. Alex Barros és Shinya Nakano 100-100
6. Norick Abe 87
7. Alex Criville 71
8. Carlos Checa  67
9. Kenny Roberts 62
10. Sete Gibernau 60

250 kcm
1. Daijiro Katoh 181 pont
2. Tetsuya Harada 137
3. Marco Melandri 129
4. Roberto Rolfo 104
5. Fonsi Nieto 76
6. Emilio Alzamora 75
7. Roberto Locatelli 73
8. Jeremy McWilliams 68
9. Naoki Matsudo 53
10. Alex Hofmann 47

Korábban: