Max Biaggi tegnapi szenzációs időmérő ideje elegendő volt ahhoz, hogy megtartsa helyét és az első rajtkockából vághasson neki a vasárnapi Gauloises Cseh Gyorsasági Motoros Nagydíjnak. Sikerült mindez annak ellenére, hogy nagy ellenfelei, Valentino Rossi és Loris Capirossi mindent megtettek annak érdekében, hogy letolják az első helyről. Tetsuya Harada is megtartotta helyét a negyedliteresek között, így ő a rajtelső.

A délutáni időmérő vége nagyon izgalmasra sikeredett. Jürgen vd Goorbergh a harmadik helyen motorozott sokáig, végül azonban a negyedik lett a két olasznak,  Rossinak és Capirossinak köszönhetően.

Garry McCoy indulhat az ötödik pozícióból azután, hogy sokáig az első helyekért folyó harcba is beleszólt. Kenny Roberts tegnapi remek helyezése után ma csak a második sorba tudta magát kvalifikálni, miután nem tudott tegnapi idején javítani. Így járt ezzel a spanyol Alex Criville is, akit saját honfitársa, Carlos Checa szorított le a nyolcadik helyre. Checa különben azután futotta legjobb idejét, hogy a második körben bukott.

Leon Haslam volt az egyedüli versenyző, aki elesett, s bár visszatért a pályára, annyira fájt a karja, hogy végül a 17. helyre esett vissza, Shinya Nakano mögé. Nakano törött keze miatt csak rövid látogatást tett a pályán, azonban ez a kiruccanás annyira fájdalmasra sikeredett, hogy meg kell várnia a holnapi bemelegítést, hogy eldönthesse: rajthoz tud-e állni.

250 KCM - Ismét Harada a legjobb

Daijiro Katoh hiába próbált meg mindent, Tesuya Harada végül megszerezte a negyedliteresek pole pozícióját Brnóban, a meglehetősen unalmasra sikeredett időmérő edzésen. Az egyórás edzésből majd 55 perc telt el, mikor elkezdtek cserélődni az első két sorban lévő versenyzők. Alex Debon például a 14. helyről a hetedikre tört előre. Amikor már csak 1 perc 25 másodperc volt hátra, Katoh megelőzte Marco Melandrit a második helyért vívott harcban, de hiába tűzte ki célul maga elé a pole pozíciót, Harada a nyakába szedte a lábát, és több mint fél másodperccel megdöntötte saját előző pole pozíciós idejét, míg Emilio Alzamora bukásával ötre növekedett az elesett versenyzők száma.

1. Max Biaggi Marlboro Yamaha 2.00.347
2. Valentino Rossi Nastro Azzurro Honda 2.00.503
3. Loris Capirossi West Honda Pons 2.00.675
4. Jürgen vd.Goorbergh Proton KR 2.00.949
5. Garry McCoy Red Bull Yamaha 2.01.092
6. Kenny Roberts Telefonica Movistar Suzuki 2.01.142
7. Carlos Checa Marlboro Yamaha 2.01.265
8. Alex Criville Repsol YPF Honda 2.01.421
9. Alex Barros West Honda Pons 2.01.452
10. Sete Gibernau Telefonica Movistar Suzuki 2.01.486

250kcm

1. Tetsuya Harada MS Aprilia Racing 2.02.953
2. Daijiro Katoh Telefonica Movistar Honda 2.03.724
3. Jeremy McWilliams MS Aprilia Grand Prix 2.04.119
4. Marco Melandri MS Aprilia Racing 2.04.225
5. Fonsi Nieto  Valencia Circuit Aspar Team 2.04.258
6. Emilio Alzamora Telefonica Movistar Honda 2.04.531
7. Alex Debon  Valencia Circuit Aspar Team 2.04.623
8. Sebastian Porto Repsol YPF Honda 2.04.625
9. Roberto Locatelli MS Eros Ramazotti Racing 2.04.747
10. Randy de Puniet Equipe de France - Scrab GP 2.04.785

Korábban:

Bombajó Biaggi