Bár az Új-Zéland-rali harmadik napjának első gyorsasági szakaszát a tavalyi győztes, s címvédő világbajnok peugeot-ós Marcus Grönholm nyerte meg, a végén mégis Richard Burns nevetett. Grönholm végül is csak az ötödik helyet szerezte meg. Az egész hétvégén második helyen menetelő Fordos Colin McRae lett az összetettben is második helyezett, a harmadik pedig a szintén jól versenyző, s kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Harri Rovanperä.

Fotó: Francois Flamand, DPPI
A diadalmas Burns, Robert Reid kettős
Ezzel Burns pályafutása tizedik győzelmét zsebelhette be, s a tavalyi Brit-rali óta először tudott nyerni. Az összetett ponttáblán McRae hat pontjával feljebb kúszott és megosztja az első helyet Tommi Mäkinennel. A Ford a konstruktőrök között átvette az első helyet a Mitsubishitől, s tíz ponttal vezet.

Pedig a rali harmadik napja sem volt fenékig tejfel az éllovasok számára sem. Richard Burns folyamatos problémákkal találta szembe magát, így például durrdefekttel, a 23. szakaszon, ami miatt lecsúszott a tizedik helyre, nem is beszélve a következő, utolsó szakaszról, amelyen a 13. helyre tudta csak behozni Subaruját. Közben a második helyezett fordos McRae az utolsó előtti szakaszon kicsúszott és lefullasztotta autója motorját.

Az első nap remekül hajtó, majd a másodikra leeresztő hyundai-os Kenneth Eriksson egy kis időt visszanyert tegnapi elvesztegetett időeredményéből, de eredménye még így is csak a tizedik helyre volt elegendő. Csapattársa, Alister McRae előtt végzett a kilencedik helyen, így a két hyundai-os megelőzte Loixot és Delecourt is.

A 2001-es Új-Zéland-ralira taktikázás, a startpozíció megfelelő "eltalálása" volt jellemző. Aki jól "játszott", az került ki győztesen. A nagy vesztes maga Tommi Mäkinen volt. Bár az első napon nagyon rosszul szerepelt főleg rossz rajtpozíciójának köszönhetően, a második napon egy kicsit javított és a harmadik nap végére végül is a nyolcadik, nem túl kedvező, helyen kötött ki a finn sztár. "Az útviszonyok nagyon, nagyon nehezek számunkra. Néhány szakaszon nem volt tapadásunk, az autó csúszkált az úton és mindenhol nagyon korán kell emiatt fékeznünk. Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz ma, mi mást mondhatnék" - nyilatkozta a mitsubishis.

"A rali természete szemmel láthatólag megváltozott. Nagy hátrányt jelentett számunkra, hogy elsőként mentünk végig az utakon az első nap. Ekkor vesztettem el mindent" - tette hozzá a csalódott Mäkinen.

Az utolsó három gyorsasági szakaszt a subarus Petter Solberg nyerte meg. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a végén Mäkinen elé, a hetedik helyre ugorjon összesítésben.

Új-Zéland Rally eredménye:
1. Burns, Subaru WRC 3:47:28,0
2. C. McRae, Ford Focus + 44,6 mp
3. Rovanperä, Peugeot 206 + 50,1
4. Sainz, Ford Focus + 52,2
5. Grönholm, Peugeot 206 + 55,8
6. Auriol, Peugeot 206 + 1:11,3 perc
7. Solberg, Subaru WRC + 2:15,8
8. Mäkinen, Mitsubishi Lancer + 2:21
9. A. McRae, Hyundai Accent + 3:33,8
10. Eriksson, Hyundai Accent + 4:21,9

Világbajnokság állása:
pilóták:
1. Tommi Mäkinen, Colin McRae 40-40 pont
3. Richard Burns 31 pont
4. Carlos Sainz 30 pont
5. Harri Rovanperä 27 pont
6. Marcus Grönholm 16 pont
7. Francois Delecour 14 pont
8. Didier Auriol 11 pont
9. Petter Solberg, Freddy Loix 9-9 pont

konstruktőrök:
1. Ford 76 pont
2. Mitsubishi 66 pont
3. Subaru 46 pont
4. Peugeot 44 pont
5. Skoda 15 pont
6. Hyundai 10 pont

Korábban:

Ajánlat:

A rali-világbajnokság hátralévő futamai