Vágólapra másolva!
A huszonkét éves Valentino Rossi megszerezheti a királykategória világbajnoki címét a hétvégén, a Phillip Islandon, megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon. Rossi 67 pontos előnnyel rendelkezik a világbajnokságban a római hódító előtt, s már csak 75 pontot lehet megszerezni a szezon utolsó három versenyén. Így egyetlen nyolcadik hellyel bebiztosíthatja Olaszország 500 köbcentis világbajnoki címét. 1982 óta, amikor Franco Uncini volt a világbajnok, nem sikerült olasznak ez a bravúr. Jövőre visszatér a sorozatba a Kawasaki-gyár.
Vágólapra másolva!

Fotó: DPPI
Biaggi nem fejezhet be több versenyt szokása szerint

Azért Rossi sietve hozzátette, hogy nem csak azért vesz részt az Ausztrál Nagydíjon, hogy a megszerezhető nyolcadik hellyel bebiztosítsa világbajnoki címét: "Matematikai esélyem van arra, hogy megszerezzem a nyolc pontot, amelyre szükségem van Ausztráliában, de nem azért megyek a Phillip Islandra, hogy a nyolcadik helyen érjek célba" - mondta a máris hatalmas sztár Rossi. "Phillip Island a második hazai nagydíjam, mivel a csapatom tagjai Ausztráliából jöttek és a pálya is gyönyörű" - tette hozzá.

A tavalyi versenyt Biaggi nyerte meg. Nagyszerű küzdelem szemtanúi lehettünk, a Honda Ponsszos páros, Loris Capirossi, Alex Barros és Rossi részvételével. Így Capirossinak is szép emlékei vannak a versenyről. Itt nyerte meg 1990-ben első 125 köbcentis világbajnoki címét. Jelenleg a világbajnoki ponttábla harmadik helyén áll 20 ponttal lemaradva Biaggi mögött. Csapattársa, a brazil Barros további 16 ponttal lemaradva áll a negyedik helyen.

Szoros harc igazából a világbajnokság ötödik helyéért folyik, mivel mindössze 30 pont választja el egymástól a Yamahás Nakanót és az utána következő három versenyzőt, valamint a kilencedik helyért a két világbajnok Roberts és Criville között.

Amennyiben Rossinak mégsem sikerül megkoronáztatnia magát Ausztráliában, két további lehetősége lesz erre Sepangban, a Maláj Nagydíjon, vagy Rióban a Nelson Piquet pályán a szezonzáró Brazil Nagydíj alatt.

250 KCM - Harada vagy Katoh?

A japán hondás Daidzsiro Katoh úgy készült, hogy a Phillip Island-i 25 körös versenyen megszerzi első világbajnoki címét. Ez azonban még a Motegiben megtartott verseny előtt volt. Katoh-t Japánban ugyanis elsodorta a pont előtte eleső Marco Melandri miközben a második helyért harcoltak. Megsérült a csuklója, de a hétvégén már rajthoz állhat. Tavaly harmadik lett a versenyen, idén az első helyért küzd majd.

Japánban Harada lett a nevető harmadik, s ha ismét nyer Ausztráliában, akkor nagy nyomás alatt tartja Katoh-ót, aki már közel érezte magát az Olivier Jacque által tavaly megszerzett világbajnoki címhez. Nem hiszem, hogy Katoh át szeretné élni ugyanazt, mint tavaly Jacque csapattársa, Nakano, akit az utolsó métereken győzött le francia márkatársa és szerezte meg a világbajnoki címet.

Kawasaki a MotoGP-ben

Akira Yanagawa lesz a Kawasaki tesztversenyzője a jövő szezonban, miután a japán motorgyártó úgy döntött, hogy otthagyja a Superbike-ot és a gyorsasági motoros versenyzéshez tér át 2003-ban.

Kawasaki bejelentette, hogy az új GP1 osztályban indulnak el négyütemű motorjukkal. A Kawasaki utoljára 1982-ben vett részt gyorsasági motoros versenyen. Yanagawa különben nagyot esett a múlt héten a Superbike bajnokság utolsó versenyének időmérő edzésén Olaszországban, s kórházba szállították. Így nem is állt rajthoz Imolában. A japán motoros úgy érzi, hogy még befejezetlen ügye van Európában, s mindent megtesz annak érdekében, hogy
visszatérjen egy gyorsasági motoron.

Korábban: