Loris Capirossi pole pozíciós rekorddal kezdte a versenyhétvégét Sepangban, a Maláj Nagydíjon. Az olasz hondás az első időmérő edzésen futott legutolsó körében érte el csúcsidejét, és ezzel letaszította honfitársát, Max Biaggit az első helyről, 0,205 másodperccel. A harmadik a japán Nakano lett.

"Boldog vagyok, hogy a legjobb időt futottam ma, mivel - bár a világbajnoki cím sorsa már eldőlt - kemény harc folyik a második helyért Biaggi, Barros és köztem" - nyilatkozta Capirossi.

Capirossi már az edzés elejétől fogva kitűnő időket ment. Nagy küzdelem folyt Rossi, Capirossi és a yamahás duó, Biaggi és Nakano között az első helyért. Rossi állt az élen, majd Biaggi letolta a második helyre, Capirossi pedig a harmadik helyre került. Végül a West-Honda-Pons versenyzője a legutolsó körben megkaparintotta a rajtelsőséget.

"Még ötven pontot lehet elérni, és mindent megteszek azért, hogy az összeset megszerezzem. A nagy meleggel és páratartalommal nehéz felvenni a harcot, de ezzel mindenki így van" - tette hozzá a rajtelső hondás.

Nakano Sinja végül harmadik lett, s a friss világbajnok Rossi mellől rajtolhat, aki utolsóként zárja az első sort. Rossi amúgy új festésű, nagyon színes sisakjával lepte meg rajongóit, Garry McCoy pedig ismét jól elszórakoztatta a közönséget abroncscsúsztató technikájával (s még így is ötödik tudott lenni). Utána Abe, Barros és Jacque következik.

Kenny Roberts, az elmúlt két év győztese csak a 11. helyre kvalifikálta magát. A legifjabb Robertsnek, a 22 éves Kurtisnek nem nagyon jött össze 500-as debütálása, hiszen fékhiba miatt már a legelső körben elesett Proton KR-jével. John Stigefelt is bukott, aki az edzés végén elbicegett a baleset színhelyéről.

250 kcm - Kato újra a legjobb

Kato  Dajdzsiro eredményes harcot kezdett annak érdekében, hogy megszerezze idei tizedik győzelmét és a negyedliteresek világbajnoki címét. Az első időmérő edzésen ugyanis ő dominált, s kényelmes tempóban megszerezte a rajtelsőséget. Harada, aki Kato egyedüli komoly ellenfele volt, még délelőtt bukott, és nem félemlítette meg különösebben japán honfitársát. Végül a 13. helyről a hetedikre tudta feljebb tornázni magát. A nap legjobb teljesítményét talán Randy de Puniet mutatta be. Kiegyensúlyozottan körözött a második helyen Kato mögött, és végül ott is ért célba a nap végén.

Miután Melandri kézsérülése miatt nem nagyon kockáztatott, így McWilliams, Fonsi Nieto, Rolfo és Alzamora küzdhettek meg a további előnyös helyekért. Nagyon izgalmasra sikeredett a finálé, folyamatosan váltogatták a helyeket egymás között. Végül McWilliams az ötödikről a harmadik helyre ugrott a legutolsó körben, s Nietóé lett a negyedik rajthely.

A negyedliteresek között Talmácsi Gábor a 25. helyre kvalifikálta magát Hondájával. Ideje 2.18.689 volt.

Maláj Nagydíj, az első időmérő eredménye:

500 kcm
1. Loris Capirossi (West Honda Pons) 2.05.637
2. Max Biaggi (Marlboro Yamaha) 2.05.842
3. Nakano Sinja (Gauloises Yamaha) 2.06.489
4. Valentino Rossi (Nastro Azzurro Honda) 2.06.645
5. Garry McCoy (Red Bull Yamaha) 2.07.018
6. Norick Abe (Antena 3 Yamaha) 2.07.197
7. Alex Barros (West Honda Pons) 2.07.348
8. Olivier Jacque (Gauloises Yamaha) 2.07.536
9. Alex Criville (Repsol YPF Honda) 2.07.677
10. Carlos Checa (Marlboro Yamaha) 2.07.905

250 kcm
1. Kato Dajdzsiro (Telefonica Movistar Honda) 2.09.040
2. Randy de Puniet (Equipe de France) 2.09.697
3. Jeremy McWilliams (MS Aprilia Racing) 2.09.986
4. Fonsi Nieto (Valencia Circuit Aspar Team) 2.10.046
5. Roberto Rolfo (Safilo Oxydo Race) 2.10.119
6. Emilio Alzamora (Telefonica Movistar Honda) 2.10.240
7. Harada Tecuja (MS Aprilia Racing) 2.10.470
8. Macudo Naoki (Petronas Sprinta Yamaha) 2.10.816
9. Alex Hofmann (Racing Factory) 2.10.895
10. Sylvain Guintoli (Equipe de France) 2.11.167

Korábban: