Az ifj. Tóth János, Tóth Imre kettős (Symphonia Rallye Team) is részt vesz a november 9-10-én megrendezésre kerülő, tízszeres szorzójú Eb-futamon, a Waldviertel-ralin.

Fotó: Peugeot
Janika új festésű gépe hátulról...
A magyarországi ralifutamokon sikert sikerre halmozó Peugeot 206 WRC ifj. Tóth Jánossal és navigátorával, Tóth Imrével a magyar bajnoki cím elnyerése után nemzetközi szinten is kipróbálja magát. Az oroszlános páros ugyanis rajthoz áll a 2001. november 9-10-én megrendezésre kerülő - Semperit-raliként elhíresült - Waldviertel-ralinak nevezett tízszeres szorzójú Európa-bajnoki versenyen. Ez lesz az első közös külföldi versenye a sztárpárosnak, külön-külön már rajthoz álltak a Semperit-ralin. Sőt, Janika 1998-ban egy Toyota Corollával meg is nyerte.

S hogy miért is vesz részt a Peugeot-s páros az osztrák bajnokság utolsó futamán, egyben Európa-bajnoki versenyen? Az ok: megmérettetni magukat az erős mezőnyben, s a pécsi és tokaji versenyek kihagyása után megmérkőzni az osztrák bajnokokkal.

Annyit érdemes tudni a Waldviertel-raliról, hogy bár aszfaltverseny, mégis speciális osztrák pályákon rendezik meg, amelyeken olykor murva is található. Ennek ellenére a csapat aszfaltra beállított autóval áll rajthoz. A gyors és csúszós pályák miatt fontos a gumiválasztás, az abroncsokat a Michelin biztosítja.

A győztes páros elmondta, azzal együtt, hogy ők a magyar bajnokok, és ifj. Tóth már nyert Ausztriában, idén teljesen más a felállás. Az osztrák pontvadászat még nyitott, ezen a szezonzáró futamon dől el a bajnoki cím sorsa. Ennek folytán a két esélyes, az osztrák Peugeot 206 WRC-s váltótárs Sperrer és ellenfele, Wittmann belead apait-anyait, biztosan óriási tempót diktálnak majd.

A versenyre korlátozott felkészülési lehetősége volt a csapatnak, mindössze négy-öt nap tréning. Ifj. Tóth véleménye szerint ez a rali nagyon nézőcentrikus, egymáshoz közeliek a pályák és könnyű a parkolás is. Általában a cseh és magyar nézők vannak a legtöbben a pálya szélén, amin nincs mit csodálkozni, hiszen majd 27 magyar autó vág neki a Waldviertel-ralinak.

Fotó: Peugeot
... és elölről-oldalról
Rolf Schmidt, a Peugeot-csapatot felkészítő Schmidt Racing tulajdonos-vezetője elmondta, hogy először a Brit-ralin, azaz a vébé szezonzáró versenyén szerették volna kipróbálni a magyar bajnok párost és autót, végül a Waldviertel-rali mellett döntöttek. A kocsi egyelőre még nincs készen, mivel egy tartalékautót készítenek fel, s lassan érkeznek hozzá az alkatrészek. Amennyiben nem lesznek meg időre az autóval, Franciaországból bérelnek gépet.

Rolf Schmidt leszögezte, Janikáék ugyanolyan felszerelésű autót fognak kapni, mint pl. az osztrák Sperrer, tehát e téren nem lesznek hátrányban. Azt azonban hangsúlyozta, itt fog eldőlni az osztrák bajnoki cím sorsa, tehát fokozott küzdelem lesz a pályán. Biztos benne, hogy a magyar bajnok páros jól fog autózni, de nagyon nehezek lesznek a körülmények. Remélhetőleg az időjárás is kegyes lesz, s nem fog havazni, mint évekkel ezelőtt, amikor félbe kellett szakítani a versenyt.

"Utoljára három éve indultam külföldön, akkor is ugyanezen az ausztriai viadalon" - mondta az ötszörös abszolút bajnok magyar pilóta. "Nagyon kellemes emlékek fűznek hozzá, hiszen akkor nyertünk Gergely Ferenccel. Új navigátorommal, Tóth Imrével most első alkalommal rajtolunk nemzetközi versenyen. Kemény csatára számítok, hiszen az osztrák abszolút bajnoki cím sorsa még nem dőlt el."

A cseh határ közelében lévő Waidhofen környékén megrendezésre kerülő ralin 24 gyorsasági szakaszt iktattak a programba, az össztáv 262 km.

A Symphonia Rallye Team párosa fölényesen győzött a nyolcfutamos hazai rali ob első hat versenyén, behozhatatlan előnyre tett szert, s függetlenül a hétvégi Zemplén-ralitól (amelyen nem indul a duó) magabiztosan védte meg bajnoki címét.