Az Ausztrál-rali második napja sok meglepetést nem hozott az első három helyen. Annál inkább a negyediken, ahol eddig Colin McRae állt. Fordos csapattársa, Delecour balesetét követően kénytelen volt elsőként söprögetni a szakaszokat, s így meginni ennek a levét.

Fotó: DPPI
McRae márkatársa, Sainz sem túl boldog
Eredetileg McRae-nek jutott volna az a szerep, amely Eriksson (Hyundai) osztályrésze volt pénteken, vagyis elsőként rajtolva letisztítani az utat. A Ford-csapatnak azonban helyén volt az esze, és gyorsan tett róla, hogy Delecour begyűjtsön egy 13 másodperces büntetést, ezzel neki kelljen elsőként rajtolnia. Erre azért volt szükség, hogy McRae esélyeit ne nullázzák le, s így megtartsa az első helyet (sőt Mäkinent - Mitsubishi - lehagyja) a világbajnokságban. "Az, hogy a mezőny elején autózok, egy másodpercet jelent kilométerenként. Biztos vagyok benne, hogy emiatt a probléma miatt elvesztem a világbajnokságot" - mondta a skót.

A nap első gyorsasági szakaszát Grönholm (Peugeot) nyerte, McRae ötödik lett. Sainz (Ford) és Arai (Subaru) nem volt túl szerencsés - előbbi szervókormányzásával akadtak gondok, utóbbi pedig egy fának nekicsapódva megtörte autóját, majd túlmelegedés miatt kénytelen volt megállni.

A második gyorsot is Grönholm nyerte, egyre jobban elhúzott Burnstől. A harmadikat, a 45 km hosszú Wellington Damot kénytelenek voltak törölni Delecour balesetét követően. A francia fordos fának ütközött, s bár ő sértetlenül szállt ki az autóból, navigátora, Grataloup nagyon megütötte a magát - súlyos sérülésekkel, törésekkel-zúzódásokkal szállították kórházba.

A következő két szakaszt is a finn Peugeot-s nyerte meg, mögötte Burns (Subaru) és Auriol (Peugeot), akárcsak pénteken. A 15. gyorsaságin Mäkinen túlment egy elágazásnál és lefullasztotta a motort - sok időt vesztett, maradt összetett-hetedik. Belga márkatársa sem járt sokkal jobban. Loixnak elektromos problémi voltak, s mivel későn indult el, 10 másodperces büntetést kapott. Így ekkor már öt és fél perccel volt elmaradva az éllovasok mögött.

Fotó: DPPI
Grönholm nagyon megy a 206 WRC-vel, kicsit késői a hajrá
Grönholm felülmúlhatatlan volt a 16. gyorson is - egyre jobban közeledik ahhoz, hogy megnyerje a versenyt, már több mint fél perc az előnye. "Nincs semmi titkunk. Az autó jól megy, és mikor jó az géped, gyorsan tudsz vezetni" - szögezte le Grönholm. Úgy tűnik, bármit is próbál meg tenni Burns azért, hogy utolérje a finn riválist, nem sikerül. Vigasztalhatja, hogy Auriol meg őt nem bírja befogni.

Mäkinen a hatodik helyre ugrott az összetettben, s miután 2,3 másodperc a különbség közte és a hetedik Solberg (Subaru) között, izgalmas finis volt várható a nap utolsó gyorsasági szakaszán. Végül a Langley Parkban nem történt változás.

Ausztrál-rali, az élcsoport állása:
1. Grönholm, Rautileinen (Peugeot 206) 2:20:01,8 ó
2. Burns, Reid (Subaru Impreza) + 34.3 mp
3. Auriol, Giraudet (Peugeot 206) + 54.2 mp
4. Rovanperä, Pietilainen (Peugeot 206) + 1:16.2 p
5. C McRae, Grist (Ford Focus) + 1:45.0 p
6. Mäkinen, Hantunen (Mitsubishi Lancer) + 2:24.7 p
7. Solberg, Mills (Subaru Impreza) + 2:47.1 p
8. G. Panizzi, H. Panizzi (Peugeot 206) + 3:33.7 p
9. Sainz, Moya (Ford Focus) + 4:18.1 p
10. A McRae, Senior (Hyundai Accent) + 5:30.2 p

A vb 13. futama vasárnap 5 gyorsasági szakasszal (105,69 km) fejeződik be.

Ajánlat:

A vb állása

Korábban:

Grönholm az élen az első nap után