Janika feladta a Waldviertel-ralit

Vágólapra másolva!
Az ifj. Tóth János, Tóth Imre páros a nyitó napon feladta a Waidhofen környékén rendezett Waldviertel-ralit, a tízszeres szorzójú Eb-futamot. A Peugeot 206 WRC-vel versenyző kettős a harmadik gyorsasági szakaszon lecsúszott az útról , ráadásul a hűtővíz elfolyt, s ezzel az ötszörös magyar bajnok számára befejeződött a viadal. Tóthéknak nem esett bajuk.
Vágólapra másolva!

Az ötszörös abszolút bajnok ifj. Tóth János három év után állt újra rajthoz nemzetközi viadalon, Tóth Imrével pedig ez volt az első közös külföldi versenyük. Ám sajnos, túl korán véget ért. Az ezüstszínű Peugeot 206 WRC-vel autózó kettős az első gyorsasági szakaszon a nyolcadik, a másikon a negyedik helyet szerezte meg, a harmadikon azonban elpártolt mellőle a szerencse. A Peugeot telibe kapott egy gumilassítót, ami kilyukasztotta a hűtőt, és bár a páros a célig még el tudott jutni, nem tudta folytatni a küzdelmet, mert elfolyt az összes hűtővíz, szervizpark pedig csak egy szakasszal később lett volna.

"A rajt még aszfaltúton volt, aztán rátértünk egy földútra, amelyen körülbelül másfél kilométer múlva következett az ominózus balos-jobbos kombináció" - emlékezett vissza szomorúan ifj. Tóth János. "Nem volt túlságosan nagy a tempó, mivel az első négy-öt gyorsaságit a tapasztalatszerzésnek akartuk szentelni. Igazából nem tudom, hogy történt. Elfordítottam a kormányt, az autó azonban haladt tovább egyenesen, éppen neki a gumilassítónak. Kilyukadt a hűtőnk és bár a célig eljutottunk, annyira folyt a víz, hogy nem tudtunk mit csinálni vele, meg kellett állnunk, ha nem akartunk még nagyobb kárt tenni a Peugeot-ban. Nagyon sajnálom... Tudom, hogy nem lehet az embernek mindig szerencséje, de őszintén bánt, hogy nem tudtunk örömet szerezni annak a sok magyar szurkolónak a pályák szélén."

Ifj. Tóth nem véletlenül emlegette a lelkes szurkolókat. Már hagyomány, hogy a Waldviertel-ralira (korábban Semperit), mindig népes szurkolótábor kíséri a versenyzőket. Az idén is így történt, és sem az eső, sem a hó, sem pedig a fagyos szél nem tántoríthatta el a megszállott drukkereket. Átszellemülten lengették valaha jobb napokat látott, lepedőkből tákolt zászlóikat, s csak akkor szomorodtak el, amikor megtudták, hogy az egyik nagy kedvencük már nincs versenyben.

Janika is nagyon a szívére vette a történteket, pedig az égvilágon senki sem hibáztatta. Még Jean Pierre Nicolas, a Peugeot Sport Ausztriába látogató technikai igazgatója (aki olyan versenyzőkkel dolgozik együtt, mint a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm, Didier Auriol, vagy Gilles Panizzi) is azt mondta, hogy ilyen a rali, ez bárkivel, bármikor megtörténhet. Nicolas még hozzátette: Tóth számára úgysem ez a verseny volt a legfontosabb, hanem hogy újra az övé lett a magyar bajnoki cím, amit egy győzelemre teremtett kocsival ért el. Ráadásul Tóth még fiatal, lesz még lehetősége arra, hogy a nemzetközi mezőnyben is bizonyítsa gyorsaságát.

A tízes szorzójú Európa-bajnoki futamon (amelyen ifj. Tóth három éve a későbbi Európa-bajnok orra elől halászta el a győzelmet) 12 gyorsasági szakasz után a sportág osztrák nagyöregje, Franz Wittmann vezet. Sokáig, egészen pontosan kilenc gyorsasági szakaszon át legfőbb riválisa, a - Janikáékhoz hasonlóan - Peugeot 206-ost kormányozó Raphael Sperrer állt az élen, ám egy defekt miatt át kellett adnia a helyét az immár hatodik ikszében járó Wittmannak.

Szombaton újabb 12 szakasz, s várhatóan még kiélezettebb küzdelem vár a versenyzőkre.

Waldviertel-rali, tízes szorzójú Eb-futam, Waidhofen/Thaya
Abszolút sorrend 12 gyorsasági szakasz után:
1. Franz Wittman, Heike Feichtinger (osztrák, Toyota Corolla WRC) 1:16:52.6
2. Stohl, Müller (osztrák, Toyota Corolla WRC) 5.1 mp h.
3. Sperrer, Carlsson (osztrák, svéd, Peugeot 206 WRC) 20.9 mp h.

Korábban:

Ifj. Tóth visszatér sikerei színhelyére