Benik kilencedik lett a Waldviertel-ralin

Stohl nyert, Wittmann a bajnok - Sperrer kockáztatott és veszített. Az osztrák, aki ifj. Tóth Jánossal közösen használja az ezüstszínű Peugeot 206 WRC-t, húsz másodperces hátránnyal vágott neki a második versenynapnak. Márpedig a bajnoki cím megszerzése érdekében mindenképpen meg kellett volna nyernie a futamot.

Ezért vállalt rögtön az első körben kockázatot: míg a többiek intermédia gumit tettek fel az autójukra, ő slicket választott. Ha bejön, könnyedén átvehette volna a vezetést. Ám nem így történt, és ezzel elveszett a remény. Már az első négy gyorsasági szakasz után nyilvánvaló volt, ha Wittmann autójával nem történik valami rendkívüli, senki sem veheti el az ötvenes éveiben járó öreg rókától az idei bajnoki címet. Wittmann pedig nem tette meg azt a szívességet fiatal "kollégájának", hogy kiessen. S bár a világbajnoki mezőnyben is remeklő Stohl elé került a végelszámolásnál, "Franzit" ez csöppet sem érdekelte, számára az elsőség volt a legfontosabb.

A magyarok közül ifj. Tóth János korai búcsúja után Benik Balázs volt a legeredményesebb. A fiatal tehetség a kilencedik helyen ért célba, miután a pénteki első gyorsaságin elszenvedett defektje után nem győzött felzárkózni az iszonyú tempót diktáló WRC-s kollégák mögé. Ráadásul technikai gondjai is voltak, úgyhogy el kellett tűrnie, hogy két N csoportos páros is előtte végezzen. Péntekhez képest azonban így is javított: a tizenkettedikről pozícióból jött föl. A második legjobb magyar kettős Peugeot-val autózott: a 306-ost irányító Dicsa Tibor, Csicsely Pál duó remek versenyzéssel megnyerte géposztálya, az N3 küzdelmeit, az abszolút sorrendben pedig tizennyolcadik lett.

Waldviertel-rali, Waidhofen/Thaya, abszolút sorrend:
1. Manfred Stohl, Peter Müller (osztrák, Toyota Corolla WRC) 2:32:30.2 óra
2. Wittmann, Feichtinger (osztrák, Toyota Corolla WRC) 9.8 mp hátrány
3. Sperrer, Carlsson (osztrák, svéd, Peuegot 206 WRC) 58.9 mp h
...9. Benik, Somogyi (Toyota Corolla WRC) 12:58.0 p h
...18. Dicsa, Csicsely (Peugeot Leonis Racing Team, Peugeot 306) 32:17.2 p h