Burns vagy McRae?

Vágólapra másolva!
Nagy izgalmakat ígér a világbajnoki szezon záró futama, a Brit-rali - négy pilóta is révbe érhet a walesi hegyekben. A kvartettből a két britnek, Richard Burnsnek (Subaru) és Colin McRae-nek (Ford) van a legnagyobb győzelmi esélye. Hazai versenyükbe még beleszólhat a finn Tommi Mäkinen (Mitsubishi), és a spanyol matador Carlos Sainz (Ford) is labdába rúghat. A konstruktőröknél a Peugeot és a Ford vív a sikerért.
Vágólapra másolva!

Fotó: Mitsubishi
Mäkinen lehet a nevető harmadik
új WRC

Mäkinen azonban még sosem nyert ezen a ralin, amiről így vélekedik: "Nem tudom, miért nem voltunk sikeresebbek Nagy-Britanniában. Szeretem a gyorsasági szakaszait, és azt hiszem, jók lehetünk, főleg miután az új Lancer WRC egyre jobb. A brit pilótákat azonban nem lesz könnyű megverni."

Nemcsak ő búcsúzik a csapattól, hanem a belga Freddy Loix is, aki a Hyundaihoz igazolt 2002-re. Az idén még skodás német Armin Schwarz és Juha Kankkunen erősítik még a koreai gárdát.

A Ford nincs könnyű helyzetben, hiszen két pilótája is világbajnokságra tör. Ha Sainz szeretne első lenni, akkor nemcsak győznie kellene, hanem arra is szüksége van, hogy riválisai pont nélkül maradjanak. Erre - lássuk be - nem sok esély van, annak ellenére, hogy 1990-ben és 1992-ben megnyerte a ralit. McRae-nek is nyerni kell, vagy legalább több pontot gyűjtenie, mint két vetélytársának ahhoz, hogy világbajnok legyen.

Fotó: Amber PR
Ha idén az Imprezával nem sikerül, jövőre a még jobb 206-ossal próbálkozhat Burns

A címvédő világbajnok, s a tavalyi verseny második helyezettje, Marcus Grönholm nem duplázhat, ráadásul csapattársa, Harri Rovanperä is megelőzte őt a ponttáblán. Az ő dolga így inkább az lesz, hogy első helyre segítse a Peugeot-istállót. Nem lesz könnyű, hiszen a Ford mindössze négy ponttal lemaradva második, s a címesélyes pilótái biztosan sok pontot gyűjtenek majd. Rovanperä is csapata érdekeit szem előtt tartva fog hajtani, ráadásul elég jól ismeri a Brit-ralit.

Bár Burnshöz és McRae-hez hasonlóan Kenneth Eriksson (Hyundai) is nyert már Brit-ralit, azzal azonban ő is tisztában van, hogy egy Accenttel nem ismételhet. Mint mindenki, ő is szeretne szépen búcsúzni. Alister McRae is utoljára lép fel Hyundai-színekben, így ő is pontokra hajt majd. A csapatot erősíti az olasz Piero Liatti is.

A skodás versenyzők nem a dobogós helyekre törnek majd a Brit-ralin, de azért a pontszerző pozíciók ott lebegnek előttük akár elérhető célként is. Schwarz 1996-ban megnyerte a versenyt, Thiry pedig egyszer harmadik lett egy Forddal. Újra lehetőséget kap a csapatnál a fiatal és tehetséges Roman Kresta, a cseh nemzeti bajnok, aki a harmadik Octaviát próbálhatja a pontszerző helyek irányába terelgetni.

Friss hír, hogy Eriksson, valamint a finn Tony Gardemeister erősíti a Skodát. A két pilóta mind a 14 vb-futamon elindul az Octavia WRC-vel. A csapat első ízben vesz részt az Új-Zéland-, valamint az Ausztrál-ralin. A 45 éves Eriksson 1995-ben - harmadikként zárta a szezont, pályafutása során hat vb-futamot nyert. Gardemeister legjobb eredményét 1999-ben érte el, amikor Új-Zélandon a harmadik helyen végzett.

Finálé Cardiffban

A szezonfinálé Wales fővárosában lesz, amely a Brit-rali legújabb főhadiszállása. Változtattak az előző évek gyakorlatához képest, így eltűnnek a lóhereformájú gyorsasági szakaszok. Idén - mint tavaly - a walesi hegyekben jelölik ki a gyorsaságikat. A rali különösen nagy élményt jelent majd azon lelkes tízezreknek, akik évről évre kilátogatnak. Nemcsak látványos, de várhatóan a szezon legizgalmasabb versenyét követhetik majd szemmel.

Ajánlat:

A rali-világbajnokság állása

Korábban: