Ralitesztek gőzerővel

Évek óta nem látott változások, pilótacserék történtek a ralimezőnyben, a szezon előtti tesztelések sokkal nagyon hangsúlyt kaptak, mint a korábbiakban. Mindössze néhány nappal azután, hogy befejezték a 2001-es évadot, máris elkezdtek készülődni a 2002-esre. A ralivébé esetében nincsenek tesztelési korlátok, mint a Forma-1-ben, így a csapatok teljes lendülettel vetették bele magukat a munkába.

Fotó: DPPI
Még szokni kell I.: Burns - Peugeot
A szezonnyitó Monte-Carlo-ralira különösen nagy gonddal kezdtek el tesztelni a csapatok, hiszen ezen a versenyen (január 17-20. között) nagyon kiszámíthatatlan az időjárás. A minél jobb eredmények érdekében különböző helyszíneken folytak a tesztelések egyidejűleg.

Amint tisztázódott Richard Burns helyzete, csatlakozott a Peugeot-hoz. Előtte azonban a svédországi teszteken Marcus Grönholm és Sebastian Lindholm vett részt (utóbbi Burns helyett). Az oroszlános csapat a hét elején további teszteket folytat a franciaországi Clelles-ben, ezúttal Burns jelenlétével.

A Ford nyolc napos tesztet folytatott Thorenc-ben, amelyen Colin McRae és Carlos Sainz vett részt. McRae navigátora ezúttal Chris Patterson volt, miután állandó partnere, Nicky Grist hazatért második gyermeke, Johnny születésére. A Ford két megszokott pilótája mellett két új versenyzővel vág a 2002-es évadnak, Markko Märtinnal és Francois Duvallal. Märtin december 6-án ült először új autója volánja mögé, Thorenc-ben, Duvall pedig még november közepén Angliában kipróbálhatta a Ford Pumát.

A Mitsubishi is Clelles-t, majd Stet választotta tesztelése színhelyül, amelyen Francois Delecour vett részt. Alister McRae egy későbbi svédországi tesztelésen ül majd be a Lancer WRC volánja mögé.

Fotó: DPPI
Még szokni kell I.: Mäkinen - Subaru
Burns ügyének lezárása után a Subaru megkezdte komoly felkészülését a 2002-es szezonra. Miközben Petter Solberg egy ötnapos promóciós túrán vett részt Japánban, Tommi Mäkinen meglátogatta a Prodrive gyárat. Ezután Franciaországba utazott tesztelni. Jelen pillanatban ők ketten a Subaru hivatalos pilótái. S hogy mi lesz Toshihiro Arai sorsa, az még ezután dől el.

A Skoda példa nélküli módon három autót indít a jövő szezon összes raliján, s felkészülését már meg is kezdte, hazai terepen. A teszteken ott volt Kenneth Eriksson és Toni Gardemeister. Ez volt az első alkalom, hogy Eriksson új navigátorával, Tina Thörnerrel ült a volán mögé.

A Hyundai sem lóg ki a sorból, hiszen egyhetes tesztelésen vett részt Franciaországban két új pilótájával, a Skodától és a Mitsubishitől átigazolt német Armin Schwarzzal és a belga Freddy Loixszal. Eddig csak Loix vezette az autót, mindjárt a Brit-rali után. Első benyomása akkor az volt, hogy ez egy nagyon kicsi autó, amelyben sok dolog nagyon hasonlít a Toyota Corollára.

Fotó: DPPI
Még szokni kell III.: Radström - Citroën

Egyedül a Citroën mondhatja el magáról, hogy tesztelte autóját havon is. A Pireneusokban és az Alpok havas útjain próbálta ki autóját.

Mindhárom pilótája, Philippe Bugalski, Sebastien Loeb és Thomas Radström jelen volt a teszteken. Ezen a héten Loeb és Radström Svédországban kezdenek tesztelni a Svéd-ralira.

Ajánlat:

Burns először, a Peugeot másodszor - ralivébé 2001

Korábban: