A gyorsasági motoros világbajnokság idei hatodik futama következik, a barcelonai Katalán Nagydíj - majd másfél kilométeres célegyenessel.

A gyorsasági motoros világbajnokság katalán futama Barcelona mellett, Montmelóban mint Európa-bajnoki verseny debütált. A három spanyol futam közül - a számok már önmagában mutatják a sportág ibériai népszerűségét - a montmelói a második megmérettetés. Hat évvel ezelőtt, 1996-ban kaptak először lehetőséget a vb-mezőny tagjai a bizonyításra.

A Circuit de Catalunya 1991-ben épült, s nem volt éppen költségkímélő beruházás, de a barcelonai olimpia alatt nem sajnálták a pesetamilliókat. Az 1995-ben módosított komplexum látja vendégül a száguldó cirkuszt is, és szintén igen kedvelt hely a tesztelésekre. Az aszfaltcsík nagyon gyors, az átlagsebesség elérheti a 160 kilométeres sebességet is. A szezonban itt húzathatják ki a legjobban a gépeket a versenyzők, ugyanis az 1,4 kilométer hosszú egyenes egyedülálló a vb-sorozatban.

Tavaly a világbajnok Valentino Rossi nyerte a futamot, s egyben minden rekord az ő nevéhez fűződik. A 12 méter széles és 4727 méter hosszú pályán a leggyorsabb versenykör (1:46.619) és a leggyorsabb pole pozíció (1:45.507) is az olasz nevéhez fűződik.

A három spanyol verseny mellett Portugáliában, Estorilban is rendeznek vb-futamot, így óriási tülekedés van a pénztáraknál, hogy láthassák a hazai ászokat, mint a Telefonica MoviStar Suzuki csapat pilótáját, Sete Gibernaut, aki otthon van Barcelonában. A 29 éves katalán tavaly heroikus küzdelemben ötödikként ért célba, idén viszont egyelőre csak a 19. helyen tanyázik a pontversenyben. Az idei világbajnoki küzdelmek legeredményesebb katalánja a Marlboro Yamaha csapat szintén 29 éves versenyzője, Carlos Checa, aki a hatodik helyen áll a világbajnokságban.

"Optimista vagyok a hétvégével kapcsolatban. Nem is tudom, hogy érdemeltem ki ezt a szerencsétlenségi sorozatot" - mondta Checa, aki jól kezdte az idényt, viszont az utolsó három versenyen nagyon lelassult. "Számomra a katalán futam nagyon nagy esemény. Három GP-t rendeznek Spanyolországban, de nekem ez a legfontosabb, hiszen itt nőttem fel, itt akarok bizonyítani. Minden alkalommal rengeteg családtagom, barátom jön ki szurkolni, és vasárnap ugyanolyan mosolyt akarok varázsolni az arcukra, mint '96-ban, amikor első GP-met nyertem itt. Valenciában teszteltük az új karosszériát, s most már sokkal jobban ismerem a motort. Azonban érzésem szerint egyelőre még a négyütemű motoroké marad az előny, de sokkal kisebb lesz a különbség, mint Mugellóban. A sok hosszú, nagy ívű kanyarban jobb a húzása a négyütemű gépeknek. A célegyenes is hosszabb, mint Mugellóban, s lehet, hogy néhányan elérik majd a 320 kilométeres sebességet is."

Kovács Iván

Korábban:

Fórum: