Baumgartner: Két éven belül Forma-1

Vágólapra másolva!
Baumgartner Zsolt, a Nordic Racing F3000-es csapatának pilótája vendégeskedett csütörtökön a Társalgóban. A versenyző célja a Forma-1, mégpedig két éven belül. A hétvégi Magyar Nagydíjon kipróbált Jordant "fantasztikusnak" minősítő pilóta kedvence egykor Mansell és Patrese volt - ma már nincs ilyen kategória nála.
Vágólapra másolva!

LORY_B: Szíved szerint kivel lennél egy csapatban és melyik gyár csapatában a Forma-1-ben?


Forrás: ORIGO


"Legfontosabb bekerülni..."
Fotó: [origo]
Baumgartner:

Peth: Milyen volt tesztelned a Forma-1-es autót?

Baumgartner: Fantasztikus élmény, össze nem hasonlítható a F3000-rel.

Janyka: Nem szeretnék durvának tűnni, de a mostani eredményeid alapján úgy érzed, egy erősebb versenyben (F1) is tudnál eredményes lenni?

Baumgartner: Kétévnyi F3000 után tudnék olyan eredményes lenni, mint Webber (Mark Webber, Minardi) az első idényében. A mostani hungaroringes verseny nagyon jó tapasztalat volt számomra, és sok ilyenre lenne szükség.

Tommy_Hilfiger: Láttam a tesztelést a Jordennel a Hungaroringen. Miért fékeztél a Marlboro-híd előtt, annyira durva volt az autó, vagy csak féltetted?

Baumgartner: Fisichellának lehetőséget kellett biztosítanom a tartalékautó használatára... Remélem, egy igazi teszten már nem kell vigyázni az autóra.

Petie: Mikorra várható, hogy bekerülj a Forma-1-be?

Baumgartner: Két éven belül.

D-007: Huszonévesen, ha az ember érez magában valami kis tehetséget és elszántságot, hogy és hol tudja elkezdeni? Meddig juthat?:) Persze, ha nem a sufnituninggal akar májerkodni az Üllőin. Mit tudsz ajánlani azoknak, akik szeretnének ebbe belekóstolni, ha csak szerényebb szinten is?

Baumgartner: Huszonévesen el lehet kezdeni hobbiszándékból versenyezni, mondjuk gokarttal. De akinek igazán komoly a szándéka, annak nyolcéves korban legkésőbb el kell kezdenie.

tanni: Milyen a viszonyod a többi F3000-es pilótával?

Baumgartner: Jó. A legjobb viszonyom Pizzoniával és Schmidttel van. Velük versenyzem a legrégebb óta együtt, de az összes pilótával beszélőviszonyban vagyok.

andrej: Mennyire érezhető a különbség a F3000-es és az F1-es autó közt? Miben látod a legnagyobb különbséget?

Baumgartner: A fékek, az elektromos rásegítő rendszerek (pl.: fék, kormány és kipörgésgátló) jelentik a lényeges diferenciát.

Peth: A papád a Renault-nál érdekelt. Tud segíteni a karrieredben?

Baumgartner: Karrierem kezdetén még tudott, most már nem elég a szülői segítség.

Vargusz: Milyen érzés volt Öcsi bácsival (Puskás Ferenccel, a magyar-spanyol barátságos labdarúgó-mérkőzés előtt) megtenni a kört? Honnan jött a felkérés, miért éppen Te?

Baumgartner: A felkérés az MLSZ-től jött, az apropót biztos a hétvégi verseny adta, a megtiszteltetés pedig fantasztikus volt. Számomra nagy élmény volt, hogy egy ilyen nagy legendás sztárral találkozhattam. És a közönség nagy csodálattal fogadta őt.

MAcskanadrag: Szerinted a Forma-1-be kerüléshez mi számít többet? Az elért eredmények vagy a háttérben lévő szponzorok?

Baumgartner: Egyik sem megy a másik nélkül. Mindkettő nagyon fontos, ha csak pénzed van, az is kevés, ha csak eredményed ,az is.

D-007: Volt BLACK-OUT-od a Hondában a hétvégen? Komolyabb megterhelés volt, mint amit a F3000-es tapasztalatok alapján vártál volna?

Baumgartner: Nem volt. Nagyjából hasonló megterhelés. A legfurcsább a carbonfék hatása volt.

Swear: Ha bekerülnél a Forma-1-be, hány szezonig tudnál bent is maradni a nagyok között?

Baumgartner: Először be kell kerülni és bizonyítani kell a hasonló, újonnan lehetőséget kapó pilótákkal szemben.

tanni: Van kedvenc Formula-1-es pilótád?

Baumgartner: A mai mezőnyben nincs, de régen volt Mansell és Patrese.

Melissa7: Melyik F1-es csapatba lenne lehetőséged bekerülni két éven belül?

Baumgartner: Ezt nehéz előre megmondani.

MiSchumi14: Milyen eredményekre számítasz a F3000-ben?

Baumgartner: Szeretnék az idén pontot gyűjteni a még hátralévő futamokon.

D-007: Hogy gondolod, hogyan tovább? Most talán meghívnak egy komolyabb tesztelésre, aztán első lépésként gondolom tesztpilótaként kerülhetnél a Forma-1 közelébe. Szerinted ezek után több lehetőséged lesz tesztelni F1-es autót?

Baumgartner: Nagyjából ezt az utat tervezem én is. Biztos, hogy a "tesztpilótaságon" keresztül vezet az út az F1-be.

LORY_B: Kit tartasz világ legnagyobb sportolójának?

Baumgartner: Mindenkit, aki magas szinten űz egy sportot, és éveken át a világ élvonalába tartozik.

MiSchumi14: Milyen érzés az, hogy te lehetsz kb. két év múlva az első magyar F1-es pilóta?

Baumgartner: Majd akkor megmondom.

D-007: Miért vagy ilyen biztos abban, hogy két év? Jó, persze kell elszántság, anélkül nem ér semmit az egész, de még sokan várnak az előszobában a bebocsátásra. Olyanok sem kerülhetnek nagyon oda, akiknek van F1-es tapasztalatuk.

Baumgartner: Azért mondtam két évet, mert ez a reális idő, ha addig nem megy, akkor kár tovább erőltetni.

MiSchumi14: Ismersz közelebbről F1-es pilótákat is?

Baumgartner: Igen, ismerek. Szatót, Webbert, Fisichellát, a korábbiak közül pedig Alesit és Patresét.

Gubrush: Hogyan szoktad megünnepelni, ha egy sikeres futamodon vagy túl?

Baumgartner: Nem szoktam különösebben ünnepelni, hétfőtől általában a következő futamra készülök.