Ha minden a papírformának megfelelően alakul, hétvégén egyéni és csapatbajnokot is ünnepelhet a rali-világbajnokság mezőnye, népes szurkolótábora. A sorozat tizenkettedik, "mindenki kedvence" Új-zélandi futamán Grönholm és a Peugeot hódíthatja el könnyen a címet, előbbi 2000 után másodszor, utóbbi zsinórban harmadik alkalommal.

Hogy a Peugeot napokon belül újabb világbajnoki címet könyvelhet el, szinte biztos. Három versennyel a vége előtt előnye 45 pont a Forddal szemben, összesen már csak 48-at lehet szerezni, eldőlt. Ha éppen oroszlánosék nem is hozzák szokásos formájukat, azaz ne zsebelik be az első két hellyel járó 16 egységet (ahogy tették ezt idén már hétszer), riválisuk valószínűleg így sem érheti be őket, túl nagy a különbség.

Hogy a finn Marcus Grönholm is révbe ér-e Új-Zélandon? - nem annyira biztos, de könnyen elképzelhető. Előnye 23 pont márkatársával, az angol Richard Burnsszel szemben, s ugye maximum 30 gyűjthető még. Grönholm márpedig nagyon eltökélt, rettentő motivált, s imádja a murvát. Persze Burns is így van ezzel, no meg a skót Colin McRae is (24 pontra marad el Grönholmtól), még Forddal.

Érdekes, a Fordnak már most annyi pontja (86) van, mint a tavalyi szezon végén, csakhogy a Peugeot meg már jócskán túl is teljesítette a "normát" (131 kontra 106). Grönholm 57-nél tart - egy évvel ezelőtt Burns 44-gyel győzött. Azaz félelmetes Peugeot-fölény, mi jellemzi az idényt, a többieknek (Ford, Subaru) egy-egy részsikerre, a kicsiknek (Mitsubishi, Skoda, Hyundai) pár pontocskára futja. A Citroën csak ugye a következő évtől megyen teljes programot, McRae mesterrel tovább erősödve.