Ha a soros verseny esélyeseiről akarunk szó ejteni, elsősorban természetesen a Peugeot-t kell említeni. Tavaly (és 1996-ban) Burns, tavalyelőtt Grönholm nyert Új-Zélandon, a finn Harri Rovanperä legutóbb dobogón volt - ők hárman alkotják a mostani csapatot. (Az aszfaltkirály francia Panizzi is elrajtol, egy privát, Bozian 206-ossal.) Grönholmnak egyik kedvence ez az Auckland központú (sprint)viadal, amely őrületes tempójáról ismeretes. Mint a finnországi rali, csak ugratók nélkül - gázpedál tövig.

A Ford szokásos triójával próbálja megállítani a Peugeot-t, a Focus volánjánál az Új-Zélandon (is) számtalanszor diadalmaskodó McRae, a spanyol Carlos Sainz és az észt Märtin, utóbbi ezen a versenyen először. Märtin amúgy az egész mezőny legmegbízhatóbb pilótája, ráadásul nagy formának örvend, a legutóbbi hat futam mindegyikén pontot szerzett. Fordoséknak is kedvence ez a rali, bizakodóak.

Ami a többeiket illeti: a Subaru a négyszeres világbajnok, Új-Zélandon 1999-ben leggyorsabb finn Mäkinent és a mostanság remeklő, első futamgyőzelmére törő svéd Solberget, a Mitsubishi a franica Delecour mellett (Alister McRae sérülése miatt) a finn Paasonent, a Skoda a svéd Erikssont és a finn Gardemeistert, a Hyundai a belga Loixot, a német Schwarzot és a (Mäkinenhez hasonlóan négyszeres világlegjobb) finn Kankkunent veti be. A Citroën nem indít autót.

A 32. Új-zélandi rali (először 1969-ben rendezték, 77-től vb-futam) 26 tervezett szakaszból áll 414 km gyorsaságival, az össztáv közel 1800 km. Bontásban: pénteken 8 gyors és 117 km, szombaton 10 gyors és 207 km, vasárnap 8 gyors és 90 km vár az indulókra. Lesz mindössze 2 km rövid szuperspeciál, s 59 km hosszú szakasz is.

Az Új-zélandi rali legutóbbi győztesei:
2001. Burns (Subaru)
2000. Grönholm (Peugeot)
1999. Mäkinen (Mitsubishi)
1998. Sainz (Toyota)
1997. Eriksson (Subaru)
1996. Burns (Mitsubishi)
1995. McRae (Subaru)
1994. McRae (Subaru)
1993. McRae (Subaru)
1992. Sainz (Toyota)
1991. Sainz (Toyota)