Pár nappal azután, hogy Petter Solberg 28. születásnapjára pályafutása első futamgyőzelmével lepte meg magát és szurkolóit a szezonzáró Brit ralin, az összetettben így meglepetésre a második helyen végző norvég subarus kijelentette: jövőre vb-aranyért fog autózni. A skót Colin McRae kipróbálta új kenyéradója, a Citroën Xsaráját.

EPA
Solberg (jobbra) és Mills a Brit rali trófeájával
Fotó: EPA
Petter Solberg nagyon reméli, első győzelmét több követi, nem is sokára. Akár már a 2003-as szezon első, január 22-én rajtoló Monte-carlói versenyén nyerhet navigátorával, a brit Milsszel.

"Véleményem szerint megérdemelten végeztünk a második helyen, mert mi voltunk legközelebb a Peugeot pilótáihoz" - nyilatkozta Solberg. "Jövőre gyakrabban meg akarjuk őket verni, hiszem, hogy jó eséllyel harcolhatok a világbajnoki címért."

Solberg páratlan bravúrt hajtott végre: azzal, hogy megnyerte a záró Brit ralit, a hetedikről a második helyre ugrott fel összetettben. Rajta kívül még öten "utaztak" arra, hogy megcsípjék a legjobb pozíciót Grönholm után, aki 2000 után idén is világbajnok lett, magabiztosan.

McRae máris kipróbálta a Xsarát

Colin McRae sokat nem habozott, a walesi rengetegben megejtette első tesztjét a Citroënnel. S bár a skót még nem beszélt, beszélhetett legfrissebb élményeiről, Jean-Claude Vaucard technikai igazgató elégedetten számolt be a "kalandról". "Nem volt komoly teszt, csupán arra szolgált, hogy Colin érezze a Xsarát. Nagyon jó, hogy velünk van" - hízelgett Vaucard.

McRae leendő csapattársa, a francia Loeb már korábban sietett leszögezni, mennyire örül is annak, hogy egy ilyen tapasztalt, kiváló versenyző mellett tanulhat és vezethet a jövőben. Kérdés, mit szól majd ahhoz, ha McCrash expartnere, a spanyol Carlos Sainz is csatlakozik hozzájuk, mert erről is hallani pletykákat...

A kétszeres világbajnok matador amúgy visszavonulással "fenyegetőzik": "Ha nem kapok komoly ajánlatot, befejezem" - mondta Sainz, aki 1990-ben és 1992-ben nyerte meg a sorozatot, idén pedig harmadik lett, de szerződését a Ford nem újította meg. "Nem úgy alakult ez az esztendő, ahogy elképzeltem." A 40 éves Sainz az eddigi 165 versenyén 24 alkalommal állt a dobogó legfelső fokára, 33-szor volt második és 26-szor harmadik.

EPA
Märtin, a megbízható
Fotó: EPA
Egyébiránt az évad végeztével, Grönholm és a Peugeot félelmetes fölényéről már ódák ezreit zengve érdemes megemlíteni a Ford bravúrját: nekik sikerült először minden futamon pontot szerezni (a modernkori WRC-történelemben). Hogy jövőre tudnak-e ismételni, erősen kétséges, McRae és Sainz ugye el, Märtin és Duval alkotja egyelőre a csapatot, meglátjuk.

Märtin amúgy nem volt elégedetlen, nem panaszkodott azért, mert "csak" második lett a Brit ralin, s nem tudta megszerezni első győzelmét. Magyarázta ezt azzal, hogy nincs még tapasztalata, nem igazán tudja, nem készült még föl arra, hogyan is kell győzni, majd jövőre. A hajrában már nem kockáztattam, "mindössze" 99%-on mendegélt, Solberg meg 100-on, tökéletesen.

Malcolm Wilson Ford-főnök azt nyilatkozta, hogy Märtin az utolsó kilenc futamon nyolc alkalommal pontot gyűjtött, így lett Sainz kétszeres világbajnok, a fiatalságé a jövő azzal együtt, hogy szomorúak persze nagyágyúik távozása miatt.