Sainz leckét adott, Benik is megmutatta

Benikék első vb-futamukon az elismerésre méltó 13. helyen végeztek. Győzelmével Sainz utolérte McRae-t, megint ketten a legeredményesebbek. Az újonc Duval először végzett dobogón. Megismerkedtünk a debütáló Török ralival, sokan nem szívesen térnek majd vissza. Összetettben növelte előnyét a Citroën, egyéniben most Burns vezet, de hatalmas a csata.

bestrallye.hu
Bírta a Focus, bírták Benikék is
Három nehéz versenynapot, közel négyszáz kilométert, majd egy tucat defektet és technikai problémát követően a szenzációs 13. helyen fejezte be az első világbajnoki Török ralit a Benik Balázs, Rácz Bence, Ford Focus WRC trió. Életük első vb-futamán ez több mint jó eredmény, amellyel első szóra kiegyeztek volna a verseny elején. Teljesítményük értékét növeli, hogy egy különösen nehéz és ismeretlen versenyen vannak túl. Voltak előrébb is, az utolsó napon estek vissza egy helyezést, amikor a záró két gyorsasági szakaszt - közel 50 kilométert - kormányszervó nélkül kellett teljesíteniük. Ezt az eredményt nem érhették volna el a kiváló szervizháttér nélkül, melyet a cseh JM Engineering és a gyári M-Sport szerelők biztosítpttak. Az autó szinte végig megbízhatóan muködött, mindössze a hátsó differenciálmű és a kormányszervó meghibásodása jelentett komoly problémát.

"Ez egy elmondhatatlan élmény volt, már az is, hogy olyan sztárok között versenyezhettünk, akiket eddig csak tévéből láthattunk" - mondta Benik. "Nagyon sok tapasztalatot szereztünk, hiszen 380 versenykilométer van mögöttünk, ami több mint három magyar bajnoki futam gyorsasági-kilométerének felel meg. Pénteken kiegyeztünk volna ezzel az eredménnyel, igaz, akár tizenkettedikek is lehettünk volna. Vasárnap volt egy hiba: a 14. gyors rajtjában a menetlevelet szabályosan kivették a kezünkből, egy perccel előbb, mint amikor kellett volna, ezért kaptunk 60 másodperc büntetőt. Ráadásul a záró két szakaszt vészvillogóval kellett teljesítenünk, mert három kilométerrel az utolsó szerviz után megállt a kormányszervó csapágya. E két dolog miatt úszott el a tizenkettedik hely, de végül is az eredményünkkel elégedett vagyok."

"Természetesen egyszer sem autóztuk ki magunkból, amit lehetett, ahhoz ennyi edzéslehetőség nagyon kevés és elegendő tapasztalatunk sincs még. Az igazi gyári versenyzők napokat töltenek az autóban, kéthetente versenyük van és a tréningre úgy érkeznek meg, hogy már van egy felírt itiner, csak azt kell finomítani. Mi a pályák többségén csak egyszer mentünk, alig volt olyan, amelyiken kétszer tudtunk átmenni. Ez kevés volt, szinte semmire sem elég."

"Ez a verseny felejthetetlen élmény és egy nagy lecke volt nekünk, amiből sokat tanultunk, és ha utólag elemzünk majd mindent, rengeteg tanulságot fogunk levonni. Örülök, hogy részesévé válhattam ennek a felfoghatatlan világnak, és remélem, nem okoztunk csalódást senkinek."

Benikék teljesítményéről a szaksajtó is elismeréssel szólt, amúgy három M-Sportos egységből kettő ért célba. A 2002-es fejlesztésű Forddal igyekvő mieink mellett a helyi menő Serkan Yazici 2000-es, Alistair Ginley 2001-es Focusszal startolt. A török kiesett, a brit 12. lett, mindannyian első WRC-versenyükön szerepeltek. Új-Zélandon a lengyel Kuchar és a német Warmbold viszi a zászlót.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK