Grönholm-fölény az Új-zélandi ralin

Vágólapra másolva!
Papírforma Peugeot- és Grönholm-fölényt hozott az Új-zélandi rali első napja, a világbajnoki sorozat negyedik állomásán változó időjárási és útviszonyokkal kell megküzdeniük a legjobbaknak. Többeknek ez nem is sikerült, máris kiesett például a mindenhol esélyes Colin McRae (Citroën), Märtinnek bezzeg nagyon megy az új Forddal.
Vágólapra másolva!

Schwarz rögtön az első szakaszon leesett az útról, 170-180-as tempónál, jól összetörte az Accentet, navigátorával együtt sértetlenül megúszta. Colin McRae (Citroën) szintén hibázott, megpördült, de "csak" időt vesztett. A szakaszt a címvédő, nagy esélyes Grönholm (Peugeot) nyerte.

Sztárok és autók - képgalériajavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/Raliv20034916548/index2.html',500,420)

A másodikat meg csapattársa, Burns, amúgy ismét Märtin előtt, szépen debütált az új Ford. A harmadikat újra Grönholm, ezúttal a subarus Solberggel a nyakában, de ahogy korábban, most is alig lemaradva következett Märtin vagy Rovanperä megintcsak ugye 206-ossal.

Aztán ismét Grönholm háromszor, a hatodik szakaszon meg kiesett McRae. Már Colin - a számára gyengén sikerült első gyorsok után az ötödiken összeszedte magát, másodikként végzett, aztán besokallt, megtörte a Xsarát, vége.

A hetediken Burns volt a leggyorsabb, majd megint Grönholm következett kétszer (a kétszeres világbajnok finn a napi kilencből hetet behúzott, a Peugeot meg kivétel nélkül mindegyiket...), hogy a nap végére jókora előnnyel álljon az élen Märtin és Solberg előtt (is).

WRChttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30278A vb állása/sport/automotor/20030126aralivebe.htmlA mezőny/sport/automotor/20030102aralivebe.html

A gyári menők közül kiesett még (a mondjuk nem annyira menő) Välimäki (a 8. szakaszon), azaz már csak egy Hyundai van versenyben. A privát WRC-sekből Manfred Stohl remekel a Peugeot-val, Kristian Sohlberg is meg-megvillan a Mitsubishivel, a visszatérő Alister McRae igyekszik, tanulgat, szintén Lancerrel.

Az időjárásról, utakról: eleinte száraz, később esős, ennek megfelelően csak az első pár gyorson volt nehezebb dolguk a "takarítóknak". Sár, víz. Az egyéni pontversenyben vezető Burns hálát adhat akinek-aminek akar, Grönholm vagy Rovanperä meg ugye alapból jól járt azzal, hogy az első három versenyen kábé semmire sem vitte.

Érdemes még megemlíteni, hogy a tavalyi összetett második Solberg a jelek szerint végre elkapta a fonalat, az egyébként gumiválasztásával elégedetlen Mäkinen sem tétlenkedik az Új-Zélandon hagyományosan jól teljesítő Subaruval. Fura mód a skodások közül az aszfaltspecialista Auriol áll jobban, Gardemeister persze nagy küzdő, van még ideje a javításra.

Először vesz részt a versenyen, ehhez képest Loeb szárnyal a Xsarával, Sainznak kisebb problémái adódtak, látszik is az eredményén. Märtin zsenialitását futamról futamra bizonyítja, most incs ez másképp a forradalmi Focusszal, kollegája, Duval gépe viszont hidraulikus gondok okán lassabb volt, jóval. Még a 2002-es Forddal nyomuló Hirvonen is előtte van (az M-Sportosok közül Kuchar jó, Warmbold nem annyira). Loix az egyke Accenttel csak megyeget.

A második napon hét szakasz vár a mezőnyre 150 km gyorsaságival.