Verhetetlen a Peugeot az Új-zélandi ralin

Vágólapra másolva!
Marcus Grönholm sikerével zárult a vb-sorozat negyedik futama, az Új-zélandi rali. A Peugeot kétszeres világbajnok, címvédő finn klasszisa mögött csapattársa, a pontversenyben vezető angol Richard Burns végzett a második, a subarus norvég Petter Solberg a harmadik helyen. Kettős győzelmével már összetettben is élen a Peugeot a konszerntestvér Citroënt kielőzve.
Vágólapra másolva!

Papírforma Peugeot-siker, kettős. Az oroszlánosok ezzel zsinórban negyedik alkalommal győztek Új-Zélandon, átvették a vezetést összetettben bizonyítva, az elmúlt három évhez hasonlóan ismét ők szeretnének világbajnokságot nyerni (és még valami: 206 WRC-vel ez volt a 22. futmagyőzelme a Peugeot-nak).

A vb állása/sport/automotor/20030126aralivebe.htmlWRChttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30278

A 33. Új-zélandi ralit az a finn Marcus Grönholm nyerte, aki 2000-ben és 2002-ben sem talált legyőzőre, remek jel számára, hogy ezekben az esztendőkben a végső siker is az övé lett. Mostani diadala pályafutása során már a 14. (ebben a mutatóban a citroënes skót McRae és spanyol Sainz az "üldözött" 25-25-tel), ebben a szezonban Svédország után a második.

És Grönholm már összetettben is második, hátránya 6 pont márkatársával, az angol Richard Burnsszel szemben. Aki tehát továbbra sem tud futamot nyerni a 206-ossal, ám kiegyensúlyozott teljesítményének és eredményességének köszönhetően egyelőre nincs nála jobb.

Sztárok és autók - képgalériajavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/Raliv20034916548/index2.html',500,420)

Nézzük Burns eddigi szezonját: ötödik hely Monacóban, harmadik Svédországban, második Törökországban és Új-Zélandon, nem semmi. A (Subaruval) 2001-ben világbajnoki címet nyerő szigetországi jobb úton már csak akkor haladhatna, ha végre a dobogó legfelső fokára is ő állhatna valamelyik verseny végeztével.

És ha már, még Peugeot: a harmadik nagyágyú, finn Harri Rovanperä ugye még szombaton kiesett, idén még nem szerzett pontot, csalódás. Ha végigmegy, valószínűleg hatalmas csatát vívott volna a dobogós helyért - öröm a többieknek, némi üröm a Provera-fiúknak. A főnök persze így is elégedett lehet: visszaültek a trónra, vezetnek összetettben a PSA-konszerntesó Citroën előtt, öt ponttal.