Grönholm vezet a ciprusi szaunában

Vágólapra másolva!
A finn Marcus Grönholm (Peugeot) áll az élen Cipruson, a ralivébé hetedik futamán, az első napot, négy szakaszt követően. A rekkenő hőségben, embertelen körülmények közt dobogón még a szintén 206 WRC-t kormányzó honfitárs, Harri Rovanperä, és a norvég Petter Solberg (Subaru) érezheti magát.
Vágólapra másolva!

Féltávhoz érkeztünk, pontosabban a ralivébé mezőnye, amely éppeg Cipruson porol. Ahol szárazság és forróság van, borzasztó (Sainz azt mondta: szauna, a Peugeot-pilóták munkáját meg egyenesen légkondi segíti), nem úgy mint tavaly, mikor is eső volt meg sár. De egy évvel ezelőtt áprilisban rendezték meg az amúgy csak 2000 óta vb-futamot. Amely a kemény, murvás szakasz (Argentína, Görögország, Ciprus) végét jelenti.

Mert legközelebb már a nyitó Monte után ismét aszfalton száguldozhatnak a menők, ugyancsak betonszaggatás lesz még később San Remóban, Korzikán és Spanyolországban. Meg gyors, "lucskos" murvázás Finnországban, Ausztráliában és Nagy-Britanniában.

Száguldás, gyors versenyek - ezek várnak tehát az elitre, addig viszont még Cipruson kell araszolni, ez a legkisebb átlagsebességű megmérettetés (70 km/ó se). Tavaly tarolt a Peugeot: Grönholm nyert Burns előtt, Rovanperä negyedikként hozta be a 206-ost, közéjük Mäkinen küszködte be a Subarut, utánuk is Imprzea, Solbergé következett. A sokáig vezető, majd hibázó McRae tudott még pontot szerezni Forddal. 2001-ben McCrash, korábban Sainz győzött egyaránt Forddal.

A mostani, Limasszol központú verseny 18 szakaszból áll, 341,05 km gyorsaságival, 1184,53 km össztávval. Az első nap csak 4 szakaszt kell teljesíteni, kétszer kettőt, közte a leghosszabb, 38 km-essel (összesen 99,84 km). Szombatra 8 gyorsot 158,35 km-rel, vasárnapra 6-ot, 82,86 km-rel írtak ki a rendezők.

És még mielőtt a versenyen történtek taglalásába kezdenénk, néhány friss hír, csak röviden: hamarosan visszavehetik a versenynaptárba az idén kilökött Szafari-rali, a kenyai kormány bejelentette: pénzügyi garanciát biztosít négy évre. Fiatalokat tesztel a gyári rivalizálásba jövőre visszatérő Mitsubishi, az egyik jelölt az olasz Gigi Galli.

Elméletileg utolsó versenyét futja az Octavia WRC, Németországban már beveti a Fabiát a Skoda. A 307-es Peugeot érkezéséről bezzeg egyelőre semmit se tudni, illetve annyi kitudódott, hogy lassult mostanság a fejlesztés üteme, semmit sem kapkodnak el. És valószínűleg a később jelentkező CC verzió szolgál alapul, fura.