Tagaiék máris feladták a Német ralit

Mindössze négy kilométert tudott megtenni a Tagai testvérpár a világbajnoki sorozat nyolcadik állomásán, az aszfaltos Német ralin, mikor is az első gyorsaságin megadta magát a Mitsubishi. Négy szakasz után az észt Märtin (Ford) áll az élen, nyakában az egyaránt Peugeot-pilóta angol Burnsszel és a finn Grönholmmal.

A péntek délelőtti rajtig, a verseny, az első szakasz kezdetéig minden rendben volt Tagaiék N-es autójával. Beállítások, gépátvétel, miegymás. Aztán honfitársaink számára hamar véget is ért a vb-futam: megállt az Evo 6-os Lancer - valószínűleg az elektronika csődölt be.

A nyitó két (17,2, illetve 12,8 km-es) gyorsaságit az összetett legjobb Burns nyerte Peugeot-val, persze minimális különbséggel a riválisokkal szemben. Akik ekkor főleg a nagy kedvvel kocsikázó McRae, illetve Märtin voltak. A nagy esélyes Loeb és Panizzi valamivel hátrébb, ahogy egyébiránt a subarusok is, utóbbi papírforma. A Peugeot, a Citroën és talán a Ford versenye a német. Ja, még a bemelegítés alatt Kresta bukott egy nagyot privát 206-osával, de gond nélkül rajthoz tudott állni.

A harmadik gyorson (15,6 km) Märtin rátett egy lapáttal az első aszfaltos megmérettetésén meglepetésre (?) brillírozó új Focusszal, az aszfaltkirály francia Panizzi is megemberelte magát Peugeot-jával. A negyedik, "méretes" (35,4 km) szakaszon ismét Märtin volt a leggyorsabb, élre is ugrott jól.

Amúgy előnyben az elöl indulók, tiszta út kontra mindenki felhord egy csomó koszt, a debütáló Skoda Fabiával egyelőre Gardemeister a jobb. Az inkább aszfaltmenő Auriol először versenyez itt Németországban, tudni kell.

Pénteken további három szakasz vár a mezőnyre, a hétvége alatt összesen 22.

Az élcsoport állása 4 szakasz után:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) 47:26.0 p
2. Burns, Reid (angol, Peugeot 206) 17:45.6 p + 12.3 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) + 21.9 mp
4. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 22.7 mp
5. McRae, Ringer (skót, Citroën Xsara) + 36.6 mp
6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206) + 42.3 mp
7. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 47.7 mp
8. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 48.4 mp
9. Mäkinen, Linström (finn, Subaru Impreza) + 53.1 mp
10. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206) + 57.8 mp
11. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:01.1 p
12. Kresta, Tomanek (cseh, Peugeot 206) + 1:28.1 p
13. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 1:28.3 p
14. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroën Xsara) + 1:32.8 p
15. Loix, Smeets (belga, Hyundai Accent) + 1:38.4 p
16. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 1:40.5 p
17. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Fabia) + 2:03.1 p
18. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus) + 2:11.8 p

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK